دومین همایش استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۱

دومین همایش استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۱

http://www.bananews.ir/دومین همایش استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در سال۱۳۹۱ پنج شنبه ۴ خرداد ماه با حضور مدیران، کارشناسان و تحلیلگران این حوزه در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) افزایش پیچیدگی­های دنیای تجارت، تلاش افراد و سازمان­ها برای دستیابی به مزایای رقابتی، گسترش بحران­های مالی، فشارهای فزاینده سیاسی و بسیاری از عوامل دیگر، اهمیت تحلیل بازارهای مهم را جهت سرمایه ­گذاری در سال ۱۳۹۱ ضروری می­نماید. در همین راستا مرکز مطالعات دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد پس از برگزاری موفق همایش «استراتژی­ های مناسب سرمایه­ گذاری در سال ۱۳۹۰» ، دومین همایش را در سال ۱۳۹۱ با کیفیت بالاتر هم از جهت محتوا و هم از جهت مدعوین و ارایه دهندگان برگزار نماید. دکتر عبده تبریزی بعنوان دبیر همایش راهبری برنامه را برعهده دارند و سعی خواهد شد با مقایسه، تحلیل و بررسی آخرین تحولات، پیش ­بینی بازدهی انواع فرصت­های سرمایه­گذاری در بازارهای مسکن، طلا، ارز، سرمایه و پول ارائه شود.

در این همایش یک ‌روزه، پس‌از ارائه یک سخنرانی عمومی کلیدی، سه پانل تخصصی با عنوان «سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساختمان»، «سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز در سال ۱۳۹۱» و «سرمایه‌گذاری در بازارهای پول و سرمایه در سال ۱۳۹۱» برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با نقطه‌نظرهای کارشناسان در این پانل آشنا می‌شوند و با شرکت در بحث‌ها و پرسش از این کارشناسان، تلاش خواهند کرد تا استراتژی سرمایه‌گذاری خود در سال ۱۳۹۱ و بعد از آن را تدوین کنند.

از جمله موضوعات پانل «سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساختمان» شامل آمار حیاتی بخش مسکن و ساختمان در سال‌های اخیر و چشم‌انداز بخش در سال، ارزیابی تحولات قیمت‌ها در بخش مسکن و ساختمان، ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساختمان و مقایسه بازده سرمایه‌گذاری بازار مسکن و ساختمان با سایر بخش‌ها در سال ۱۳۹۱ می­باشد و اعضای پانل آقایان عباس آخوندی، ناصر نیکوسرشت و فردین یزدانی است.

موضوعات مورد بررسی در پانل «سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز در سال ۱۳۹۱» نیز شامل تحولات سیاست‌های ارزی کشور و دلایل رشد نرخ ارز و چند نرخی‌شدن آن در سال ۱۳۹۰، پیش‌بینی روند آتی بازار ارز و عوامل تأثیرگذار بر آن در سال ۱۳۹۱، بررسی روند بهای جهانی طلا در سال ۲۰۱۲ و عوامل تأثیرگذار بر آن، ریسک­های سرمایه­گذاری در بازار طلا و ارز و مقایسه بازده سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز با سایر بخش‌ها در سال ۱۳۹۱ می­باشد و اعضای پانل آقایان احمد عزیزی، پویا جبل عاملی و میثم رادپور است.

در پانل «سرمایه‌گذاری در بازارهای پول و سرمایه در سال ۱۳۹۱» نیز مباحثی همچون بررسی موقعیت بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و بررسی آثار سیاست­های پولی بانک مرکزی و بودجه‌ای دولت بر بازار پول و سرمایه در سال ۱۳۹۱، اثر ریسک‌های سیاسی و اقتصادی بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، بررسی اثرات اجرای فاز دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بر بازار سرمایه، تحلیل آخرین تحولات در صنایع مختلف بورسی و چشم‌انداز صنایع اصلی در سال ۱۳۹۱و معرفی صنایع مناسب برای سرمایه­گذاری در این سال می­باشد و اعضای پانل آقایان حسین عبده تبریزی، علی سعیدی، اصغر فخریه کاشان، حسین خزلی خرازی، حسین ملاحسین آقا، اصغر عارفی و ابوالفضل داود آبادی است.

به گزارش گروه مالی و سرمایه گذاری مرکز مطالعات و تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی مرکز به آدرس www.irfinance.ir مراجعه کنند.

    نظرات