متناسب نبودن قیمت و هزینه بالای حمل و نقل از مشکلات صنعت گچ است

متناسب نبودن قیمت و هزینه بالای حمل و نقل از مشکلات صنعت گچ است

http://www.bananews.ir/عضو اتحادیه گچ استان سمنان متناسب نبودن قیمت گچ، هزینه بالای حمل و نقل، گران بودن ماشین آلات و بالا بودن هزینه بسته بندی را از مشکلات صنعت گچ برشمرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'جلاالدین صالحیان' روز سه شنبه در دومین همایش ملی گچ در دانشگاه سمنان با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: اجرای این قانون در کنار محاسن آن مشکلاتی را نیز برای صنعت گچ ایجاد کرده است.

وی گفت: بالا رفتن هزینه های تولید ناشی از افزایش سوخت، برق و نفت کوره از مشکلات این بخش است و گرچه مسوولان قیمت گچ را افزایش داده اند اما متاسفانه این امر به گونه ای نبوده که تمام هزینه ها را پوشش دهد.

وی گفت: همواره میانگین قیمت عرضه گچ در بازار ۲۰ درصد پایین تر از قیمت مصوب است و در کنار آن طولانی بودن مدت بازگشت سرمایه در فروش محصول و وصول مطالبات بر مشکلات افزوده است.

صالحیان با اشاره به قدمت ۴۰ ساله صنعت گچ گفت: بیشتر این واحدها در مرحله فرسودگی قرار گرفته اند و گران بودن ماشین آلات، بازسازی این صنعت را نیز مشکل کرده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه گچ استان سمنان گفت: هزینه حمل و نقل، بسته بندی و روش سنتی تولید و عرضه گچ و نبود تنوع در این تولیدات از مشکلات این صنعت به شمار می رود.

در استان سمنان ۵۵ معدن فعال گچ و ۴۲ کارخانه تولید گچ فعال است.

 

 

    نظرات