نمایشگاه صنعت ساختمان الجزایر به کارخود پایان داد

نمایشگاه صنعت ساختمان الجزایر به کارخود پایان داد

http://www.bananews.ir/پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و تجهیزات وابسته الجزایر که نمایندگانی از کشورمان نیز در آن شرکت داشتند پس از چهار روز فعالیت عصر دوشنبه به کار خود پایان داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و تجهیزات وابسته الجزایر، علاوه بر شرکت های الجزایری حدود یکهزار شرکت تولید محصولات ساختمانی و صنایع وابسته از ۲۲ کشور از سراسر جهان، آخرین دستاوردها و محصولات تولیدی خود در زمینه صنعت ساختمان و لوازم ساختمانی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

هفت شرکت ایرانی 'سابیر اینترنشنال'، 'کاشی سینا'، 'انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک'، 'کاشی حافظ'، 'شیرآلات و لوازم بهداشتی سهند افشان آذر' و 'شرکت تولیدی و صنعتی نیک کالا' در این نمایشگاه شرکت داشتند.

'نورالدین موسی' وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر به همراه دکتر 'محمود محمدی' سفیر کشورمان در مراسم افتتاح این نمایشگاه با حضور در محل غرفه های ایران از نزدیک با نحوه فعالیت ها شرکت های ایرانی آشنا و با مدیران این غرفه ها گفت وگو کرد.

مسوولین غرفه های ایرانی در بازدید وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر و هیات همراه به تشریح گوشه هایی از توانمندی های کشورمان در تولید واحدهای عمرانی، مسکن و محصولات وابسته به مسکن پرداختند.

مدیران و نمایندگان شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه همچنین شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی با سفیر کشورمان در الجزایر در زمینه حضور هرچه بیشتر شرکت های ایرانی در بازار الجزایر به تبادل نظر و گفت وگو پرداختند.

دکتر محمود محمدی دراین دیدار که وابسته اقتصادی کشورمان نیز حضور داشت ضمن حمایت از حضور شرکت های ایرانی در الجزایر رهنمودهایی در زمینه شرایط اقتصادی و تلاش بیشتر شرکت های ایرانی برای حضور هر چه بیشتر در بازار این کشور ارایه کرد.

کارشناسان اقتصادی کشورمان معتقدند که نمایشگاه های بین المللی الجزایر فرصتی مناسب برای تولید کنندگان ایرانی جهت معرفی محصولات تولیدی خود به بازار الجزایر و دیگر کشورهای منطقه است.

آنها بازار محصولات مسکن الجزایر را با توجه به برنامه پنج ساله این کشور یک بازار ۳۰۰ میلیارد دلاری با شرایط ممتاز در منطقه شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه و دروازه ورود به بازار آفریقا معرفی می نمایند.

این نمایشگاه در فضایی بیش از ۱۰ هزار متر مربع در پایتخت الجزایر برپا شد.

الجزایر در راستای اجرا ی برنامه توسعه پنج ساله (۲۰۱۴ – ۲۰۱۰ میلادی) بالغ بر ۲۸۶ میلیارد دلار اعتبار برای برنامه های عمرانی در امور زیر بنایی، زیر ساخت ها، سدسازی، راه، تحقیقات، دانشگاه ها، نیروگاه ها و خدمات عمومی در نظر گرفته است.

ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طول پنج سال از مهمترین برنامه های اقتصادی دولت الجزایر است.

 

 

    نظرات