معاون وزیر راه و شهرسازی: رعایت نکردن کنترل کیفیت بیت المال را هدر می دهد

معاون وزیر راه و شهرسازی: رعایت نکردن کنترل کیفیت بیت المال را هدر می دهد

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود محدودیت در بودجه های عمرانی، کنترل کیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا رعایت نکردن این مهم در اجرای طرح ها منجر به هدر رفتن بیت المال می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'کامران رحیم اف' روز دوشنبه در جلسه شورای حمل و نقل استان مرکزی بیان کرد: ارتقای هر چه بیشتر عملکرد آزمایشگاه خاک در انجام کنترل کیفیت طرح های عمرانی از جمله اهداف این مرکز در سال جاری است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی توجه به کیفیت طرح های عمرانی است که کنترل این مهم در سه مرحله قبل، حین و بعد از اجرای این طرح ها انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور یادآور شد: آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک بخش خصوصی در آینده نزدیک زیر نظر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی فعالیت خواهند کرد و این نهاد به عنوان تنها مرکز دولتی به عنوان یک واحد مرجع در امر کنترل و نظارت است.

رحیم اف اضافه کرد: این مهم با هدف افزایش بیشتر کنترل و کیفیت و ارزشیابی واحدهای بخش خصوصی خواهد بود.

وی اظهار کرد: استان مرکزی جزو سه استان برتر کشور در زمینه کنترل کیفیت طرح های عمرانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دقت، سرعت و جدیت طرح های عمرانی این استان می تواند الگویی برای دیگر استان ها باشد.

رحیم اف افزود: این استان یکی از بی حاشیه ترین استان ها در موضوع ادغام بود و پس از این مهم نیز هیچ خدشه ای به فرآیند اجرای کارها وارد نشد.

وی کیفیت طرح های بتنی استان مرکزی را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: این مهم بسیار مناسب و مطلوب است.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور گفت: تجهیزات جدید همچون دستگاه های حفاری با هدف توانمندسازی به آزمایشگاه خاک استان مرکزی در سال جاری اضافه خواهد شد و این آزمایشگاه باید با تدابیر لازم در تمام طرح های عمرانی این استان حضور داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: با وجود ادغام دو اداره کل راه و مسکن و شهرسازی تعاملی بسیار خوب در این بین دیده می شود که تاکیدی بر اهمیت انجام درست طرح های عمرانی در این استان است.

'غلامرضا خرمی' افزود: بیشترین میزان اعتبارات استانی به بخش راه تخصیص یافته است و تقاضا داریم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در تجهیزات و اعتبارات بیش از پیش تقویت شود.

وی بیان کرد: تعیین کیفیت طرح های عمرانی در بخش مسکن و راه به این آزمایشگاه واگذار خواهد شد که نتیجه این مهم، تحقق کیفیت لازم طرح ها خواهد بود.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مرکزی گفت: نظارت قوی بر اجرای درست و در حداقل زمان ممکن طرح های عمرانی وجود دارد.

'محمدعلی عباس زاده' بیان کرد: کیفیت طرح های خاک و آسفالت استان مرکزی ۸۵ درصد است که این رقم تا رسیدن به ۹۰ درصد و کیفیت مطلوب، فاصله ای بسیار کم دارد.

وی افزود: امیدواریم امسال در طرح های مسکن حضور داشته باشیم تا کیفیت این طرح ها بیش از پیش افزایش یابد و با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط شاهد کیفیت عالی در تمام طرح های عمرانی باشیم

 

 

    نظرات