جامعه نقشه برداری سهم بسزایی در اجرای پروژه های عمرانی دارد

جامعه نقشه برداری سهم بسزایی در اجرای پروژه های عمرانی دارد

http://www.bananews.irمعاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از سهم بسزای جامعه نقشه برداری در اجرای پروژه های عمرانی بخش آب قدردانی کرد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد رضا عطارزاده روز دوشنبه در دومین همایش و نمایشگاه بین المللی تهیه نقشه و اطلاعات مکانی ، افزود: ‌متخصصان نقشه برداری در صحنه های آغازین هر پروژه نقش آفرینی می کنند ولی در زمان روبان پاره کردن حضور ندارند و اسمی از آنها برده نمی شود .

وی افزود: سال گذشته ، سال خودکفایی صنعت سد سازی بود و شاهد بهره برداری از سد کارون چهار بودیم که توسط متخصصین داخلی ساخته شد .

وی ادامه داد : همچنین سال گذشته با تلاش جامعه نقشه برداری و آب کشور افتخار ساخت مخازن سدها را در کشور داشتیم که یا به بهره برداری رسید و یا آبگیری شد.

عطار زاده در مورد نیازهای حوزه آب کشور به نقشه برداری گفت: اگر حوزه ژئو ماتیک وظیفه مکان یابی را با سرعت و دقت انجام دهد ،بخش بزرگی از کارها شروع می شود که نتیجه آن پیشرفت سریع پروژه ها است .

معاون وزیر نیرو گفت: دانش سنتی که در بخش آب و ساخت قنات در ایران باستان وجود دارد یک دانش با ارزشی است که به ندرت در جاهای دیگر دنیا وجود دارد و باید از این دانش در کنار فناوری های جدید استفاده کنیم .

عطارزاده افزود: به دلیل ویژگی خاص دولت نهم و دهم و عدالت محوری این دولت نقاط مختلف کشور تبدیل به کارگاههای بزرگی شده که بستر فعالیت متخصصان را فراهم کرده است .

وی ابراز امیدواری کرد که با تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی ،‌نگاه اقتصادی برپروژه های کشور و منافع اقتصادی جامع نگر جای منافع لحظه ای را بگیرد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به گستردگی حوزه آب ، گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست احداث داشتیم و طرح جامع کشور نیز به پایان رسید .

عطارزاده در پایان با اشاره به ضرورت وجود سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی کشور گفت: تمام دست اندرکاران و اعضای این دو سازمان نگاهشان را عضو کنند و نگاه هم افزایی داشته باشند .

 

 

    نظرات