اعضای نظام مهندسی ساختمان استان از پروژه های شهری قم بازدید کردند

اعضای نظام مهندسی ساختمان استان از پروژه های شهری قم بازدید کردند

http://www.bananews.ir/تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از برخی پروه های عمرانی شهر قم بازدید و از نزدیک در روند پیشرفت این طرح ها قرار گرفتند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید فارغیان قمی ظهر سه شنبه در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم که از پروژه بزرگ میدان امام خمینی (ره) بازدید کردند اظهار داشت : در حال حاضر پروژه های کلانی در شهر قم در حال اجرا است که اگر به سرانجام برسد در کیفیت ارائه خدمات به زائران و مجاوران موثر خواهد بود.

وی به اجرای پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) به عنوان یکی از بزرگترین طرح های عمرانی قم اشاره کرد و گفت: این پروژه بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی از دو سال گذشته به صورت جدی دنبال و تا کنون نیز بیش از ۲ میلیون متر مربع از راضی این بلوار تملک شد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: با وجود پیشرفت های خوبی که در این پروژه صورت گرفته است امیدواریم تا یک لاین تند رو این بلوار برای تردد خودروها در نیمه شعبان سال جاری آماده و در اختیار زائران قرار گیرد.

فارغیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به به اجرای پروژه بزرگ میدان امام خمینی (ره) ، با بیان اینکه این بنا در مساحتی به وسعت ۱۳۵ هزار متر مربع احداث شده است افزود: این پروژه در پنج طبقه شامل سطح میدان ، طبقات تجاری ، سرویس های بهداشتی و پارکینگ های عمومی است که پارکینگ این مجموعه ظرفیت پارک دو هزار و ۲۰ ماشین و همچنین هزار و ۸۰ موتور سیکلت را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: پارکینگ پروژه میدان امام خمینی (ره) در ایام عید نوروز امسال در اختیار زائران کریمه اهل بیت (ع) قرار گرفت و در این مدت نیز به تعداد ۳۰ هزار خودرو از فضای این مجموعه برای پارک استفاده شده است.

فارغیان اضافه کرد: مجموعه سرویس‌های بهداشتی و حمام عمومی که با الهام از معماری سنتی ساخته شده ، شامل ۴۱۲ چشمه سرویس بهداشتی و وضو خانه ، همچنین ۱۹۶ دوش است که دسترسی به سرویس‌های بهداشتی و حمام عمومی از طریق ۱۲ رشته پله برقی و ۶ رشته پله معمولی امکان پذیر خواهد بود.

مسئول روابط عمومی پروژه مونوریل قم نیز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم که از کارگاه ساخت مونوریل بازدید کردند ، با اشاره به مشخصات مونوریل قم افزود: این پروژه در ۲۰ کیلومتر طراحی شده که در فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و ۸۰۰ متر از پارک شوار شمالی تا میدان مطهری احداث خواهد شد.

منوچهر رونق گفت: فاز دوم پروژه مونوریل ، از میدان مصلی آغاز و تا شهرک پردیسان و به طول ۱۲ کیلومترادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر ایستگاه مونوریل در ابعاد ۸۰ متر در ۲۰ متر و در دو طبقه احداث خواهد شد افزود:در طبقه اول هر ایستگاه محلی برای تهیه بلیط خواهد بود و در طبقه دوم نیز مسافران برای سوار شدن در واگن ها آماده خواهند شد.

مسئول روابط عمومی پروژه مونوریل قم عنوان کرد: در حال حاضر در فاز اول اجرای مونوریل قم ، ۳۰۰ ستون از پارک سوار شمالی تا میدان مطهری احداث شده که این ستون ها از نظر کیفیت شرایط مطلوبی داشته و در برابر زلزله و همچنین سیلاب مقاومت خوبی دارند.

رونق گفت: پروژه احداث مونوریل قم توسط شرکت کیسون و با همکاری شرکت مپنا از دو سال گذشته شروع شده که امیدواریم در سال آینده بخشی از فاز اول آن به مرحله اجرا در آید.

مسئول روابط عمومی پروژه مونوریل قم با بیان اینکه مونوریل در قم روزانه ۱۴ تا ۱۹ هزار نفر را جابجا می کند افزود: برای فاز اول ۴ واگن پیش بینی شده است که هر سه دقیقه حرکت خواهند کرد.

سرپرست کارگاه طرح متروی قم نیز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که از پروژه متروی قم بازدید کردند با بیان اینکه عملیات حفاری تونل متروی قم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و از تیر ماه سال گذشته آغاز شده است افزود: در حال حاضر عملیات حفاری تونل مترو در میدان ولیعصر(عج) در حال انجام است و تاکنون بیش از ۳۵۰ متر تونل این ایستگاه با تلاش شبانه روزی کارگران بصورت سنتی حفاری شده است.

یوسف یوسفی گفت:اجرای پروژه متروی قم با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان در مدت پنج سال به طول خواهد انجامید.

سرپرست کارگاه طرح متروی قم در ادامه به ایستگاه های در نظر گرفته شده برای متروی قم اشاره کرد و گفت: مترو قم از خیابان قلعه کامکار، میدان کشاورز، خیابان امامزاده ابراهیم، میدان معصومیه، میدان سعیدی، خیابان هدف، میدان شهید مطهری، پل رضوی، خیابان شهید دل آذر و تا مسجد مقدس جمکران ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد : هم اکنون این پروژه ۶ درصد پیشرفت کاری داشته و اجرای این طرح بزرگ با کار شبانه روزی در حال اجرا است.

 

    نظرات