۳۰ هتل در قم نیمه کاره است

۳۰ هتل در قم نیمه کاره است

http://www.bananews.ir/مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: ۳۰ هتل نیمه کاره در استان قم با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم ظرف دو سال آینده این هتل‌ها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا ارجمندی در مراسم افتتاح هتل موقوفه پارسیا در سخنانی با اشاره به اینکه در این مراسم یک راه نورانی و رسیدن به بهشت نشان داده شده است گفت: امروز راز ماندگاری برای افرادی که خداوند به آنها ثروت عطا کرده است نشان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان قم پذیرای میلیون‌ها زائر در طول سال است اظهار داشت: با وجود حضور خیل عظیم زائران، از لحاظ ظرفیت‌های اقامتی مشکلات زیادی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه ظرف دو سال گذشته بیش از ۲۰ هتل در استان قم افتتاح شده است تاکید کرد: امسال نیز طبق پیش‌بینی‌ها ۱۰ هتل دیگر در استان قم افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این تعداد متناسب با نیازهای استان قم نیست اظهار داشت:‌ با وجود ساماندهی که ظرف دو سال گذشته برای مراکز اقامتی داشته‌ایم هنوز ۴۰۰ واحد اقامتی غیر مجاز در استان قم فعال هستند.

ارجمندی با بیان اینکه عموم کسانی که به استان قم سفر می‌کنند از لحاظ درآمدی متوسط به پایین هستند گفت: با وجود شتاب خوبی که در استان قم در زمینه احداث اماکن اقامتی آغاز شده است ولی تا ۱۰ سال دیگر هم نیازهای استان تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هتل موقوفه پارسیا بهترین هتل استان قم است اظهار داشت: هتل‌های قم بالاترین میزان ضریب اشغال تخت را در مقایسه با استان‌های دیگر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه ۳۰ هتل نیمه کاره در استان قم با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان وجود دارد افزود: امیدواریم که بتوانیم ظرف دو سال آینده این هتل‌ها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: همچنین در استان قم ۲۵ مجتمع بین راهی نیمه کاره داریم که بخش خصوصی در این زمینه ۱۱۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

ارجمندی از صدور ۶۰ موافقت اصولی خبر داد و گفت:‌ حجم سرمایه‌گذاری در استان قم مطلوب است ولی سرمایه‌گذاران باید هر چه بیشتر در امر سرمایه‌گذاری در این استان مشارکت کنند.

وی گفت: در استان قم ظرفیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که امیدواریم روند این سرمایه‌گذاری با شتاب بیشتری دنبال شود.

 

    نظرات