کاهش تولید زباله تر از نتایج طرح تغییر زمان جمع آوری پسماند است

کاهش تولید زباله تر از نتایج طرح تغییر زمان جمع آوری پسماند است

    کاهش تولید زباله تر از نتایج طرح تغییر زمان جمع آوری پسماند است

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اصفهان گفت: با کاهش تعداد روزهایی که پسماند تر جمع آوری می‌شود می‌توانیم این دغدغه را در خود ایجاد کنیم که به سمت تولید کمترین میزان پسماند برویم.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، سید امیر سامع درباره طرح تغییر روزهای جمع آوری پسماند در کلانشهر اصفهان اظهار کرد: از ماه‌ها قبل در جلسات همفکری کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور همکاران شهرداری انجام شد نکاتی پیرامون طرح تغییر زمان جمع آوری پسماند مطرح و بر اطلاع رسانی، پشتیبانی اجرای طرح و افزایش تعداد دفعات شست و شوی شهر تاکید شد.

    وی بیان کرد: پسماند تر در خیلی از شهرهای دنیا حتی هفته‌ای یک مرتبه جمع آوری می‌شود و مردم یاد گرفته‌اند که کمتر پسماند تولید کنند و فرهنگ جداسازی انواع پسماند نیز وجود دارد.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اصفهان گفت: در اصفهان و دیگر شهرها نیز بسیاری از خانواده‌ها روش خشک کردن پسماند تر و تحویل برای استفاده به عنوان خوراک دام را در پیش گرفته‌اند. بنابراین پسماند تر را به حداقل رسانده‌اند.

    وی گفت: اگر روزهای جمعه پسماندی توسط خانه‌ها و مغازه‌ها بیرون گذاشته نشود می‌توانیم یک روز شهر را بدون پسماند ببینیم و قطعا نظافت شهر در آن روز خیلی آسان‌تر و با هزینه کمتر انجام می‌شود، در نتیجه شهر تمیزتر و زیباتری خواهیم داشت.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات