حضرت زینب(س) الگویی بی‌بدیل برای اهالی قلم/  ...

حضرت زینب(س) الگویی بی‌بدیل برای اهالی قلم/ ...

حضرت زینب(س) الگویی بی‌بدیل برای اهالی قلم/ "رسانه‌ها" عضو شانزدهم شورای شهر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مردادماه، روز "خبرنگار"، شورای اسلامی شهر مشهد مقدس این روز را گرامی داشت.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ»

و آنگاه که خداوند عزوجل به "قلم" سوگند می‌خورد و این مهم، گواهی است بر شرافت این خلقت مقدس نزد خالقش.

سوگند می‌خورد به قلم،‌ قلمی که زبان عقل است و معرفت و احساس؛ زبانی که تداوم بخش تمدن‌ها و به تحریر درآورنده تجربه‌ها و حوادث و رخدادهای تلخ و شیرین است.

و چه جایگاهی رفیعی دارند آنان که با قلم خویش در مسیر آگاهی‌بخشی، تقویت امید و اطلاع‌رسانی گام برمی‌دارند تا راویان روشن‌بخش جامعه و زبان گویایی برای طرح مسائل و مشکلات مردم و اقدامات و عملکرد مسئولان و دستگاه‌های مختلف باشند.

هرساله، ۱۷ مردادماه، فرصت مغتنمی برای تکریم جایگاه خبرنگاران و اصحاب شریف رسانه است؛ انسان‌های وارسته‌ای که مسئولیت سنگین و حساسی را عهده‌دار هستند و برای روشن شدن حقیقت و تحقق عدالت، مسیرهای سخت و دشوار را می‌کاوند.

یکی از نقاط عطف و نکات حائز اهمیت ۱۷ مردادماه امسال، تقارن این روز با عاشورای حسینی است؛ از محوری‌ترین و اساسی‌ترین اهداف قیام سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، ظلم‌ستیزی، حق‌طلبی و حق گویی بوده که اصحاب رسانه باید پیوسته آن را مدنظر داشته باشند و با تاسی از سیره صاحب این ایام، به انجام رسالت خود بپردازند.

روشنگری حضرت زینب(س) و تنویر افکار عمومی پیرامون نهضت عاشورا و شرح ماوقع قیام حسینی سبب شد تا این حرکت ظلم‌ستیزانه و برخاستن علیه ظلم ظالم، پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال همچنان بر تارک تاریخ بدرخشد و زنده باشد؛ زینب(س)‌ به‌عنوان یک رسانه‌ برای حادثه عاشورا، به نحوی ایفای نقش نمود که جز‌ حق نگفت و جز‌ حق روایت نکرد تا الگویی بی‌بدیل برای همه اهالی قلم و راویان حوادث و وقایع باشد.

ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار و زنده نگهداشتن یاد و خاطره خبرنگار شهید "محمود صارمی"، توفیق روزافزون جامعه رسانه، به ویژه در مشهدالرضا(ع) را از ایزد منان مسئلت داریم و تاکید می‌کنیم که مدیریت شهری مشهد مقدس دست یاری خود را به سوی رسانه‌ها دراز می‌کند چرا که در سایه تعاملی سازنده و منصفانه می‌توان هرروز خدماتی بهتر و مطلوب‌تر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه نمود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات