افزایش تولید ملی نیازمند شرکت‏های نوپاست

افزایش تولید ملی نیازمند شرکت‏های نوپاست

http://www.bananews.ir/برای رسیدن به حد مطلوبی از تولید ملی و حمایت از سرمایه ‏های داخلی باید از شرکت‏های نوپا و کوچک حمایت بیشتری کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) روزبه پیروز، کارآفرین پیشکسوت و از اعضای کمیته داوری بخش فن‏آفرینان جشنواره شیخ ‏بهایی با بیان این مطلب گفت: جشنواره فن‏آفرینی شیخ‏ بهایی فرصتی است تا ضمن تقدیر از کارآفرینان برتر کشور، کارآفرینی و نقش آن را در پیشرفت اقتصادی جدی بگیریم. پیروز در ادامه خاطر نشان کرد: با اتمام کار هشتمین جشنواره فن‏آفرینی شیخ‏بهایی، جایزه پیروز امسال به شرکتی اهدا شد که افق روشنی دارد و با این‏که کوچک است، بازار خوبی را ایجاد کرده و ظرفیت‏های مطلوبی بروز داده است.

وی افزود: حمایت از شرکت‏های کوچک می‏تواند ما را به تولیدات بیشتر سوق دهد چرا که در ایران، کارآفرینان استثنایی و برجسته‏ای‏ داریم و باید این موضوع را بررسی کنیم که چرا با وجود آنها، تعداد شرکت‏های نوپا و جدیدی که در کشور توسعه پیدا می‏کنند و بزرگ می‏شوند، بسیار کم است. به گفته عضوکمیته داوری بخش فن‏آفرینان جشنواره شیخ‏بهایی، تجربه جهانی نشان داده که اقتصادهایی موفق هستند که شرکت‏های جدید در آنها رشد کنند و بزرگ شوند.

پیروز با بیان اینکه در جشنواره امسال شرکت‏ها و کارآفرینان برجسته‏ای حضور داشتند و این موضوع، کار داوری و انتخاب را دشوارتر از سال‏های قبل می‌کرد، افزود: داوران بر اساس معیارهایی چون نوآوری، خلاقیت، درآمدزایی و توسعه‏پذیری، نفرات برتر این جشنواره را انتخاب کردند. وی تصریح کرد: تولید ملی، موضوع مهمی است که برای رسیدن به توسعه باید به آن اهتمام ورزید و در این مسیر، نباید فقط به شرکت‏های بزرگی که به صورت سنتی پربازده هستند، توجه کرد.

حجت بنکدار از شرکت دانش بنیان راه سبز چهلستون، برای طراحی سیستم مانیتورینگ و کنترل مخازن، جایزه پیروز را که شامل یک جایزه نقدی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال و بورسیه مؤسسه آموزش عالی آتیه ایرانیان (IBS) است، کسب کرد.

هدف از برپایی جشنواره ملی فن‏آفرینی شیخ بهایی که هشتمین دوره آن ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت در اصفهان برگزار ‏شد، ترویج و توسعه فرهنگ خلاقیت، نوآوری و شناسائی و تشویق ایرانیان کارآفرین و فن‎آفرین بود.

 

 

    نظرات