۱۲۰ میلیارد تومان در فرودگاهها هزینه شد

۱۲۰ میلیارد تومان در فرودگاهها هزینه شد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور گفت: طی سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان در فرودگاههای کشور هزینه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود رسولی نژاد شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۹۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در فرودگاه های کشور انجام داده ایم، اظهار داشت: ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل کمک استانها بوده و ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ را شرکت فرودگاه های کشور تامین کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات کمک ناوبری خریداری کرده ایم، یادآور شد: این در حالیست که طی سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان در فرودگاهها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه در سالجاری اعتبارات عمرانی ۱۵ درصد رشد خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد که فعالیت در حوزه عمرانی فرودگاهها را بتوان افزایش داد.

رسولی نژاد در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد فرسودگی هواپیماهای پروازهای استان گفت: هواپیمایی که امروز با آن به خرم آباد آمدیم هواپیمای بی ای ایی ساخت اروپا بود و کیفیت مناسبی داشت.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان، استانداردهای لازم را از سازمان هواپیمایی اخذ کرده است و سپس در مسیر ناوگان قرار گرفته است، ادامه داد: من این حرف را که هواپیماها فرسوده هستند قبول ندارم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با تاکید بر اینکه فرسودگی هواپیما ربطی به صندلی ها و فرسودگی ظاهری آن ندارد، تصریح کرد: البته ظاهر فرسوده هواپیما یک چهره نازیبا است و باید عوض شود.

رسولی نژاد یادآور شد: اگر یک هواپیما تمام نمادهایش مثبت نباشد به آن اجازه پرواز داده نمی شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با راه اندازی پرواز به سایر شهرهای کشور در فرودگاه خرم آباد، اظهار داشت: برای تحقق این امر یا باید یک نفر بیاید و تایید کند که این پروازها مسافر دارد و با ایر لاین قرارداد ببندد و بلیطها را بفروشد و یا اینکه شرکت فرودگاه این ریسک را بکند و پرواز برای سایر شهرها در نظر بگیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با تاکید بر اینکه گزینه اول برای شرکت راحت تر است، ادامه داد: اگر حداقل چند ماهی این کار انجام شود و شرکت به این اعتماد برسد که مسافر برای مقصد خاصی وجود دارد خود اقدام به برنامه ریزی برای انجام این پروازها خواهد کرد.

 

 

    نظرات