مردم در انتظار پایان پروژه های نیمه تمام

مردم در انتظار پایان پروژه های نیمه تمام

http://www.bananews.ir/رئیس جمهور ششمین روز از سفر خود به خراسان رضوی را با حضور در جمع مردم طرقبه شاندیز پایان برد و کاروان دولت که یک هفته برای کاهش مشکلات خراسان رضوی در مشهد خیمه زده بود آماده بازگشت به پایتخت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمدی نژاد در آخرین دستور کاری خود ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان شرکت و مصوباتی را برای خراسان رضوی تایید و تصویب می کند که در صورت تلاش مسئولان محلی چهره این دیار را دگرگون خواهد کرد.

شواهد حاکی است عزم دولت بر پایان یافتن مصوبات سه سفر قبلی تا پایان کار دولت است اما به هر حال پروژه های نیمه تمام واقعیتی است که باید به پایان برسد.

در بخش های کشاورزی، پخش فرآورده های نفتی، محیط زیست و صدا و سیما مصوبات با روندی مثبت اجرایی شده اما در برخی از حوزه ها مانند شهرداری و صنعت و معدن بیشتر مصوبات به درستی و به شکل کامل به سرانجام نرسیده است.

مصوبات بخش کشاورزی در دور سوم سفرهای استانی در دست اقدام است

دور نخست سفرهای استانی در بخش کشاورزی هفت مصوبه داشته که در حال حاضر صد درصد این مصوبات اجرایی و بهره برداری شده است.

دور دوم سفرهای استانی در حوزه کشاورزی ۲۰ مصوبه در پی داشته که ۱۹ مورد آن به شکل کامل محقق و تنها یک مصوبه که شامل تکمیل تاسیسات، تجهیز و بهره برداری مرکز بررسی بیماری های دامی گلمکان بوده با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد در دست اقدام است.

در دور دوم سوم سفرهای ریاست جمهوری فروش اموال غیر منقول مازاد بر نیاز در سطح استان و اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات عمرانی استان به منظور تکمیل زیرساخت مجتمع های تولیدی بخش کشاورزی از دو مصوبه دور سوم سفرهای دولت بوده که هر دو مصوبه در دست اقدام و انجام شدن است.

مصوبات در بخش محیط زیست به طور کامل اجرایی شده

در حوزه محیط زیست در دور اول سفر هیئت دولت ۲۴ مصوبه به تصویب رسیده که صد در درصد آنها اجرایی شده و برخی از این مصوبات شامل اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای شهر مشهد طی برنامه چهارم توسعه، ایجاد منطقه حفاظت شده بینالود در جنوب شهرستان مشهد و طرح مطالعاتی پارک پردیسان در مشهد است

در دور دوم سفر هیئت دولت به این استان نیز هشت مصوبه در حوزه محیط زیست صددرصد اجرایی شده که انجام مطالعات طرح مدیریتی مناطق تحت مدیریت استان در شهرستانهای بجستان، سبزوار، سرخس، مشهد و نیشابور و همچنین اختصاص پنج دستگاه خودرو به شهرستانهای تربت حیدریه، خواف، درگز، قوچان و کلات بخشی از این مصوبات است.

در دور سوم سفر هیئت دولت به استان نیز در بخش محیط زیست مصوبه ای با عنوان پیاده سازی طرح مطالعاتی پارک پردیسان در شهر مشهد وجود داشته که تاکنون ۶۲٫۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اجرایی داشته است.

اجرای صد در صد مصوبات سفرهای اول تا سوم در حوزه صدا و سیما

صددرصد مصوبات سفرهای اول تا سوم هیئت دولت به خراسان رضوی در بخش صدا و سیما اجرایی شده و از مجموع مصوبات دو سفر اول و دوم دولت به این استان یک مصوبه در سفر اول و چهار مصوبه در سفر دوم مربوط به صدا و سیمای خراسان رضوی بوده و در دور سوم نیز مصوبه ای در این حوزه وجود نداشته است.

دور نخست سفر هیئت دولت به استان در حوزه صدا و سیما دارای یک مصوبه و نوزده پروژه با اعتبار هزار و ۵۷۱ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال بوده است.

این مصوبه در دو بخش توسعه سطح پوشش شبکه های تلویزیونی استان در شهرستان فریمان و توسعه سطح پوشش شبکه های تلویزیونی و رادیویی در شهرستانهای بجستان، بردسکن، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جغتای، چناران، خواف، درگز، سبزوار، سرخس، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور تعریف شد، که به طور کامل اجرایی شده است.

در دوم سفرهای ریاست جمهوری برای صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی چهار مصوبه به همراه داشت که با تلاشهای انجام شده این مصوبات با هزینه یک هزار و ۵۳۸ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال اجرایی شدند.

از جمله مصوبات این دوره احدث و ایجاد زیر ساخت ها و ابنیه های شبکه های تلویزیونی و رادیویی در مناطق فاقد پوشش است که بطور صد در صد در شهرستانهای زاوه، تخت جلگه ، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خواف، درگز، سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور اجرایی شد.

بیشتر مصوبات مربوط به شهرداری مشهد اجرایی نشده است

در حوزه شهرداری نیزبیشتر مصوبات مربوط به این حوزه در دور اول، دوم و سوم به دلایل مختلف اجرایی نشده است.

در سه سفر گذشته۱۳ مصوبه در حوزه شهرداری به تصویب رسیده که در سفر نخست هیئت دولت از میان ۶ مصوبه تنها سه مصوبه محقق شد.

تعداد مصوبات دور دوم در حوزه شهرداری سه مصوبه و در دور دوم سفر هیئت دولت به مشهد تعداد مصوبات دور سوم ریاست جمهوری به مشهد چهار مصوبه بوده که بیشتر آنها به دلایل مختلف اجرا نشده است.

برخی از مصوبات اجرا نشده حوزه شهرداری در دور اول شامل اجرای خطوط یک و دو قطار شهری از طریق فاینانس، اختصاص اعتبار برای تکمیل کمربند جنوبی مشهد و همچنین وام ۵ میلیارد تومانی در جهت تکمیل پایانه مسافربری به شکل فاینانس است.

صدور پروانه برای املاک حاشیه ای شهر از جمله مصوبات اجرا نشده در دور دوم سفر هیئت دولت در حوزه شهرداری است.

اختصاص اعتبار در قالب بودجه سنواتی جداسازی آبیاری فضای سبز از شرب، تامین اعتبار در خصوص تجهیز ایستگاه های آتش نشانی، تامین بدهی قطار شهری به گمرک و مجوز انتشار اوراق مشارکت شهرداری از جمله مصوبات دور سوم در حوزه شهرداری بوده که بخشی از آنها اجرایی و برخی محقق و اجرایی نشده است.

اجرای ۲۹ درصد مصوبات در بخش صنعت، معدن و تجارت

بخش صنعت، معدن و تجارت در دور اول تا سوم سفرهای هیئت دولت۳۹ مصوبه داشته که ۲۹ درصد این مصوبات در دور اول، دوم و سوم اجرایی شده است.

مصوبات اجرا شده در بخش صنعت و معدن سبب توسعه و رونق اقتصادی و افزایش فرصتهای شغلی در این حوزه شده است.

طرحهای بزرگ صنعتی خط تولید ۲٫۶ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن سنگان خواف، دو خط احیای مستقیم فولاد با ظرفیت تولید هر کدام ۸۰۰ هزار تن، خط تولید یک میلیون تنی سیمان مجد خواف و خط تولید بزرگترین طرح صنعتی نان صنعتی در مشهد از جمله مصوبه هایی است که اجرای آنها در بخش صنعت، معدن و تجارت به طول کامل به پایان رسیده است.

اجرای بیشتر مصوبات در حوزه پخش فرآورده های نفتی

سفرهای استانی دور اول و دوم رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان خراسان رضوی در مجموع ۱۹ مصوبه با بیش از ۱۷۰ پروژه در بخش پخش فرآورده های نفتی به همراه داشته که بیشتر مصوبات در این بخش اجرایی شده است.

مطالعه ایجاد پالایشگاه نفتی با سرمایه گذاری بخش غیر دولتی، اختصاص چهار میلیارد ریال برای احداث سالن ورزشی یک هزار و ۲۰۰ نفری در شهرستان سرخس، تخصیص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای مطالعه و احداث پژوهشکده نفت و گاز و احداث پروژه افزایش ظرفیت تلمبه خانه انبار امام تقی (ع) بخشی از مصوبات اجرایی در حوزه پخش فرآورده های نفتی است.

با پایان دور چهارم سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی امید است، مصوبات دورهای قبل اجرایی شود تا مردم این استان خاطرات خوشی ازآخرین سفر ریاست جمهوری بر ذهنشان نقش ببندد.

مهر

 

    نظرات