کتابخانه تخصصی گردشگری شهری شهرداری تبریز افتتاح شد

کتابخانه تخصصی گردشگری شهری شهرداری تبریز افتتاح شد

به گزارش شهریار، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر در این خصوص اظهار کرد: تبریز به لحاظ غنای تاریخی، فرهنگی و هنری دارای پتانسیل فراوان در جهت تبدیل شدن به قطب گردشگری تاریخی و فرهنگی است و افزایش محتوا در ارتباط با جاذبه های موجود، جلب و جذب بیشتر گردشگران فرهنگی را باعث خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر افزود: متاسفانه در حوزه تبریز و معرفی جاذبه های گردشگری این شهر آثار مکتوب به اندازه کافی وجود ندارد از این‌رو لازم است تا از پژوهشگرانی که در این حوزه اثر تولید کرده اند دعوت کنیم و از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم تا شاهد تولید آثار فاخری برای تبریز باشیم.
وی یادآور شد: افتتاح این کتابخانه می‌تواند آغازگر اقدامات آتی و درخور توجه در حوزه گردشگری باشد.
علی نوای باغبان عضو کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم بر ضرورت همکاری این کتابخانه با دیگر کتابخانه های عمومی و تخصصی و نیز دانشگاه های تبریز، استان و کشور تاکید کرد.
همچنین یاسین بجانی دیگر عضو کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر در این مراسم با اشاره به اهمیت این کتابخانه تخصصی بر تجهیز سریع این کتابخانه تاکید کرد.


سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: در این کتابخانه یک‌هزار جلد از مجموعه کتاب‌های مرتبط با تاریخ و جفرافیای تبریز و آذربایجان جمع‌آوری شده است و در آینده بر این تعداد افزوده خواهد شد.
محمدرضا عیوضی خاطرنشان کرد: سعی داریم این کتابخانه تخصصی را به عنوان مرجعی در اختیار پژوهشگران و دانشجویان حوزه گردشگری قرار دهیم تا هزینه‌های مادی و زمانی پژوهشگران برای تامین کتابهای مرجع را کاهش داده و همچنین این مکان به عنوان یک مرکز علمی پویا شناخته شود.
وی گفت: امیدواریم این کتابخانه مرجع، آغازی برای تولید محتوای جدید، کاربردی و قابل استناد در حوزه گردشگری شهری تبریز باشد و با استفاده از آن شاهد محتوای غنی‌تری برای معرفی تبریز در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.
کتابخانه تخصصی گردشگری شهری شهرداری تبریز در خیابان رضانژاد شمالی، پارک فدک، طبقه اول ساختمان اداری شهرداری آماده ارائه خدمات برای پژوهشگران و دانشجویان حوزه گردشگری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات