واکنش به ادعای بی‌برنامه بودن تهران

واکنش به ادعای بی‌برنامه بودن تهران

http://www.bananews.ir/حمزه شکیب رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا که به نشانه اعتراض به تغییرات طرح تفصیلی در مراسم رونمایی شرکت نکرده بود به دنبال انتقادات هفته‌های گذشته خود در جلسه روز گذشته بخش تازه‌ای از تغییرات صورت گرفته در طرح تفصیلی توسط مدیران شهری را مورد نقد قرار داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شکیب با اشاره به تغییر کاربری زمین‌های وزارت راه وشهرسازی در شورای عالی شهرسازی و معماری بر خلاف مصوبات شورای شهر در طرح تفصیلی جدید، به تغییر کاربری بخش زیادی از زمین‌های شمال اتوبان همت نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری کاربری زمین‌های بالای اتوبان همت را تغییر داده است و ‌این تنها بخشی از تغییرات غیرکارشناسی طرح تفصیلی است به همین دلیل درخواست دارم طرح تفصیلی دوباره به شورای شهر بازگردد.

او اضافه کرد: برخی از پهنه‌های سبز نیز تا ۸۳ درصد مشمول ساخت وساز شده‌اند یا در مناطقی از شهر برخلاف موقعیت مکان‌ها اقدام به ساخت پیاده‌رو کرده‌اند که در طرح تفصیلی چنین مواردی پیش‌بینی نشده بود.

عضو شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به ادعای «بی‌برنامه بودن» شهر تهران در سال‌های گذشته اظهار کرد: در سال‌های گذشته همیشه شهر تهران دارای طرح ملاک عمل بوده است و ممکن است که پهنه بندی‌ها به صورت طرح تفصیلی جدید در نیامده بوده اما‌ اینطور نبوده که شهر بدون برنامه باشد.

مرجع قانونی بررسی و تائید طرح شورا است

حسن بیادی، نایب رییس شورای شهر تهران که یکی از دو عضو شرکت‌کننده از شورای شهر در جلسه رونمایی طرح تفصیلی بود و در‌این جلسه به قرائت نامه‌ای در تقدیر از ثبات رای شهردار تهران در جوسازی‌های اخیر اقدام کرده بود به عنوان نخستین معترض تغییرات طرح تفصیلی در جلسه دیروز شورا اظهار کرد: باید کاری کنیم که شورای عالی شهرسازی و معماری پس از تائید طرح تفصیلی در شورای شهر به تغییر آن دست نزند.

چرا که طبق اعلام مراجع حقوقی مرجع تغییر و بررسی و تائید طرح تفصیلی، شورای شهر است و شورای عالی شهرسازی و معماری فقط مرجع تصویب کننده طرح است.او ادامه داد: قانون باید به گونه‌ای باشد که طرح تفصیلی قابل تغییر نباشد و تغییر درآن به صورت استثنا باشد نه قاعده چون اجرای چنین طرحی برای شهر خطرناک است.

بیادی مشکلات و تغییرات اساسی طرح تفصیلی را ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد از طرح تفصیلی جدید قابل قبول است اما ۱۰ درصد باقی مانده آن مشکل دارد.

 

 

    نظرات