دو فوریت بازگشت طرح تفصیلی تهران

دو فوریت بازگشت طرح تفصیلی تهران

http://www.bananews.ir/غایبان عضو شورای شهر در مراسم پریروز رونمایی از طرح تفصیلی تهران، دیروز در صحن علنی شورا با تنظیم دستور دوفوریتی، شرایط برگشت طرح تفصیلی به شورا برای انجام یکسری اصلاحات را کلید زدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با تغییراتی که از حدود دو هفته پیش توسط یک نهاد دولتی در متن طرح تفصیلی تصویب شده در شورای شهر به وجود آمد، بحثی شدید بر سر‌این طرح به پا شد طوری که اعضای شورا با اعتراض به‌این قضیه خواستار حذف تغییرات شدند.

اما رونمایی طرح توسط شهردار در حضور مقامات ارشد دولت در روز دوشنبه، شورای شهر تهران را در روز سه شنبه وادار کرد اقدامات عملیاتی برای جلوگیری از اجرای‌این طرح را، در دستور کار قرار دهد.اعضای شورای شهر تهران که به‌رغم دعوت مدیران شهری در مراسم پرحاشیه روزدوشنبه به دلایل مختلف از جمله قابل قبول نبودن طرح تفصیلی ابلاغ شده، در مراسم حاضر نشده بودند در صحن جلسه علنی دیروز با اصرار بر ادامه اعتراضات خود نسبت به تغییرات طرح تفصیلی خواستار تجدید نظر و تنظیم دو فوریت برای بازگشت طرح تفصیلی به شورای شهر تهران شدند.

به دنبال اعتراض برخی از اعضای شورای شهر نسبت به تغییرات غیرکارشناسی طرح تفصیلی تهران در کمیسیون ماده پنج و تنظیم نامه اعتراض‌آمیز به رییس دولت، روز گذشته اعضای شورای شهر به بخش تازه‌ای از تغییرات اعمال شده توسط مدیران شهرداری در طرح تفصیلی اشاره و اعلام کردند: هر چند «برنامه خط خورده» برای کاهش مشکلات شهرسازی پایتخت از «بی‌برنامگی» بهتر است، اما باید برای بررسی کارشناسی، طرح به شورای شهر بازگردد وگرنه اجرای چنین طرحی به درد نخور خواهد بود.

دو فوریت تنظیم کنید

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در پاسخ به اعتراض اعضای شورا از اعضا خواست تا برای تنظیم دستور دوفوریت بازگشت طرح تفصیلی جدید برای بررسی تغییرات اعمال شده در آن اقدام کنند.

او به خلأ قانونی ‌این بخش برای پیگیری چنین تغییراتی اشاره کرد و گفت: قانون در‌این زمینه نقص دارد اما کمیسیون ماده پنج هم نباید در طول زمان مصوباتی را در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب کند که با روح طرح مخالف باشد.

دنیای اقتصاد

 

    نظرات