مسکن ییلاقی با پسوند مهر

مسکن ییلاقی با پسوند مهر

http://www.bananews.ir/در خوش آب و هواترین نقطه از شهرهای جدید اطراف تهران کلنگ‌ ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی مهر به زمین زده شد و براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این واحدها ظرف یک سال ساخته شده و تحویل متقاضیان واجد‌شرایط ساکن تهران خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محل احداث این واحدها در تپه‌های شهر جدید پردیس – در مجاورت لواسان – قرار دارد؛ نقطه‌ای که پایتخت‌نشین‌ها هم‌اکنون از آن به عنوان سکونت ییلاقی استفاده می‌کنند.پردیس به‌رغم تقاضا تاکنون کمترین حجم واحد مسکونی مهر را در خود جا داده است. پیش‌فروش مسکن ییلاقی حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

منطقه‌‌ای که برنامه‌ریزی‌های گذشته وزارت مسکن آنجا را از ساخت انبوه مسکن‌مهر مستثنا کرده بود، اخیرا برای احداث «مسکن‌مهر ییلاقی» مجوز گرفت.

شهر جدید پردیس براساس مطالعات مردمی که سال۸۹ انجام گرفت رتبه اول استقبال سکونتی را در مقایسه با دو شهر جدید دیگر متعلق به استان تهران در اختیار دارد اما دو سال قبل از این مطالعه، دولت برای ساخت ۱۵۰ هزار مسکن‌مهر در پرند و هشتگرد مجوز صادر کرد و پردیس را به علت آنچه بعدا «ارزش بالای زمین در پردیس و اختصاص آن به افراد خاص» اعلام شد، از پذیرش خانوارهای کم‌درآمد معاف کرد.

هر چند طی این مدت به اصرار یک شرکت دولتی که مقادیری زمین در شهر جدید پردیس داشت، حدود ۵ هزار مسکن‌مهر ملکی –گران‌تر از مسکن‌مهر معمولی- در این منطقه ساخته شد اما ثبت‌نام حداقل ۱۵ هزار متقاضی مسکن‌مهر در پردیس برای همین واحدها دولت را اواخر سال گذشته متقاعد کرد، پردیس را هم به انبوه مسکن‌مهر تجهیز کند.

در پی این تصمیم دولت، دو هفته پیش کلنگ ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی‌مهر در بلندترین نقطه شهر جدید پردیس، زمین زده شد.

پردیس فقط ۱۵ کیلومتر با تهران فاصله دارد که در مقایسه با منطقه‌ای همچون پرند، هم به لحاظ عبورومرور و هم به لحاظ فضاهای سرسبز، دارای مزیت است. همچنین هوای پردیس شباهتی محسوس به آب‌وهوای شهرهای شمالی کشور دارد طوری که مجموعه این ویژگی‌ها پردیس را برای تهرانی‌هایی که مجبورند به دلیل اقامت در مسکن‌مهر، از پایتخت خارج شوند، جذاب کرده است.در قالب برنامه‌ای که برای شهر جدید پردیس تدارک دیده شده، امسال ۷۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در دو منطقه بکر واقع در این شهر ظرف مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه ساخته می‌شود.منطقه اول چسبیده به شهرستان لواسان در دامنه کوه‌های پردیس است که ظرفیت ۳۵ هزار واحد را دارد. این واحدها در ساختمان‌های ۷ تا ۱۵ طبقه احداث می‌شوند.منطقه دوم نیز محله دره‌بهشت –گودترین محله در شهر جدید پردیس- است که در اینجا هم ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی‌مهر از چند روز پیش آغاز شده است.قیمت ساخت این واحدها ۱۰ درصد گران‌تر از آنچه در پرند ساخته شده، خواهد بود طوریکه واحدهای جدید در پردیس مترمربعی ۳۳۰ هزار تومان احداث می‌شود.شروع عملیات اجرایی ساخت انبوه مسکن‌مهر در شهر جدید پردیس همزمان شده با توقف پیش‌فروش واحد مسکونی‌مهر در شهر جدید پرند که به همین خاطر، پردیس از حدود یک ماه آینده، با پیشرفت مراحل ساخت واحدها، پیش‌فروش را آغاز می‌کند.برای پیش‌خرید مسکن‌مهر در پردیس، ضابطه متفاوتی پیشنهاد شده که به احتمال زیاد از سوی مسوولان این شهر اجرا خواهد شد. براین اساس، احتمال دارد، ثبت‌نام از متقاضیان مسکن‌مهر در پردیس به صورت واریز ۵میلیون تومان در همان ابتدا، باشد تا به واسطه پرداخت این مبلغ، از یک‌سو فقط متقاضیان واقعی، امکان ثبت‌نام داشته باشند و از سوی دیگر، مسیر انصراف از مسکن‌مهر پرند با هدف انتقال به پردیس، بسته شود.

قیمت واگذاری مسکن‌‌مهر در پردیس رقم قابل توجهی بیشتر از سایر شهرهای جدید خواهد بود طوریکه احتمالا آورده نقدی متقاضیان از ۲۰ میلیون تومان تجاوز می‌کند.

به‌رغم مزایایی که برای شهر جدید پردیس عنوان می‌شد، این منطقه دارای دو نقطه ضعف در مقابل پرند است. نزدیکی پردیس به گسل‌های زلزله‌خیز و وزش غرب به شرق باد در تهران، پردیس را با خطر زلزله و آلودگی هوا روبه‌رو کرده است. این در حالی است که پرند چنین ضعف‌هایی را ندارد.

 

 

    نظرات