ساخت شناور جمع آوری آلودگی دریایی تا پایان امسال

ساخت شناور جمع آوری آلودگی دریایی تا پایان امسال

www.BanaNews.irمدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ساخت شناور جمع آوری آلودگی دریایی، گفت: ساخت این شناور با اعتبار بیش از ۲۱ میلیون یورو در بندرعباس آغاز شده است و تا پایان امسال به پایان می رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید عطالله صدر در گفت وگو با مهر در خصوص اقدامات ایران درباره محیط زیست دریاها، اظهار داشت: ایران موضوع رسیدگی به آلودگی های دریایی را پیگیری می کند و بررسی ها هم نشان می دهد که در این زمینه موفقیت های خوبی کسب شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت مجامع جهانی در مورد آلودگی های دریایی، ایران هم به عنوان یکی از اعضای فعال سازمان جهانی دریانوردی برنامه های عملیاتی برای حفظ محیط زیست دریایی تدارک دیده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت شناور جمع آوری آلودگی های نفتی خبر داد و گفت: ساخت این شناور در مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

صدر بابیان اینکه ساخت این شناور که نخستین شناور جمع آوری آلودگی نفتی کشور است از دو سال پیش آغاز شده است، اظهار داشت: ساخت این شناور با اعتبار بیش از ۲۱ میلیون یورو در بندرعباس آغاز شده است وتا پایان امسال به پایان می رسد.

وی پاکسازی آلودگی های نفتی منطقه خلیج فارس و اجرای الزامات کنوانسیون ملی و بین المللی مارپل (حفظ محیط زیست دریایی) را از اهداف ساخت این شناور عنوان کرد و گفت: این شناور ظرفیت ۵۵۰ هزار متر مکعب، ۵۵ مترطول، ۱۳ مترعرض و چهار متر آبخور را دارد.

 

 

 

    نظرات