سیلاب در طرقبه شاندیز توسط بند سنگ ملاتی مهار شد

سیلاب در طرقبه شاندیز توسط بند سنگ ملاتی مهار شد

http://www.bananews.ir/مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان طرقبه شاندیز از مهار سیلاب توسط بند سنگ ملاتی تازه احداث شده در حوزه آبریز پارک طبیعی پردیس این شهرستان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی شیرزور در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به بارش های متراکم انجام شده در طول هفته که همه ساله باعث تخریب بسیاری از اراضی و باغات زیر دستی می شد خوشبختانه با عنایت به احداث بند سنگ ملاتی از این اتفاق جلوگیری شد.

وی با اشاره به جاری شدن آب روان ها گفت: بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب روان آب ذخیر شده و جهت آبیاری و تأمین آب فضای سبز پارک طبیعی بزرگ پردیس طرقبه شاندیز استفاده خواهد شد.

شیرزور ادامه داد: پارک طبیعی پردیس که آخرین فاز کمربند سبز مشهد بود با مساحت ۴۵۲ هکتار فضای سبز بعد از ارتقاء بخش طرقبه به شهرستان طرقبه شاندیز تحویل این شهرستان شده است.

مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان طرقبه شاندیز اظهارکرد: این بند سنگ ملاتی با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریالی از اعتبارات خشکسالی در این پارک احداث شده است.

شایان ذکر است، پارک طبیعی پردیس با گونه های گیاهی مختلف و فضای سبز بسیار زیبا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مورد بازدید و بهره مندی زائران و مجاوران قرار می گیرد.

 

 

    نظرات