ثبت ۶۱۴ هزار معامله در سامانه مسکن

ثبت ۶۱۴ هزار معامله در سامانه مسکن

مدیرعامل شرکت انفورماتیک راهبر گفت: در سالجاری بیش از ۶۱۴ هزار معامله ملکی در سامانه املاک و مستغلات وزارت بازرگانی به ثبت رسیده است.

محمود اعلایی در گفتگو با مهر گفت: در ۷ ماهه ابتدای امسال ۶۱۳ هزار و ۹۲۵ مورد معامله ملکی اعم از مبایعه نامه، اجاره، خرید و فروش در سامانه املاک و مستغلات به ثبت رسیده، این درحالی است که مجموع قراردادهای ثبت شده سال ۸۸ در این سامانه، ۶۳۰ هزار و ۳۹۸ مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت انفورماتیک راهبر با بیان اینکه روزانه حدود ۵ هزار معامله ملکی در سامانه املاک و مستغلات ثبت می شود، افزود: تعداد املاک معامله شده بیش از دو بار سال ۸۹ در این سامانه، یکهزار و ۸۰۹ مورد است درحالی که در سال ۸۸ این رقم، ۲ هزار و ۶۸۱ مورد بوده است.

وی تصریح کرد: سامانه املاک و مستغلات یکی از بهترین سامانه هایی بوده که در چند سال اخیر در کشور اجرا شده و از آذر ۸۷ که شروع به کار کرده، روز به رزو فعالتر شده است؛ به نحوی که هم اکنون ۱۰۰ درصد بنگاههای مشاور ملکی عضو این سامانه بوده و ۱۰۰ درصد خرید و فروش های ملکی در این سامانه به ثبت می رسد.

اعلایی با اشاره به اتصال سامانه املاک و مستغلات به شرکت پست، سازمان ثبت احوال و وزارت امور اقتصادی و دارایی، خاطرنشان کرد: اتصال این سامانه به شرکت گاز نیز در دستور کار قرار گرفته تا بلافاصله بعد از ثبت معاملات، کنتور گاز و پرونده فروشنده به نام خریدار تغییر یابد.

وی همچنین در خصوص ثبت معاملات پیش فروش املاک در این سامانه گفت: پیش فروش نیز هم اکنون ثبت می شود؛ به نحوی که اگر معامله پیش فروشی در این سامانه ثبت شود، نام خریدار قفل شده و فروشنده نمی تواند آن واحد را به فرد دیگری بفروشد، بنابراین بسیاری از سوء استفاده‌ها متوقف می شود.

 

 

    نظرات