روایت وزیر از طرح تفصیلی تهران

روایت وزیر از طرح تفصیلی تهران

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در تشریح تاثیرات طرح تفصیلی جدید تهران بر بازار مسکن متفاوت از آنچه تاکنون مدیران شهری در خصوص تغییر کاربری املاک می گویند به شهروندان هشدار داد تا از حقوق خود در مورد ثبات کاربری املاک خود آگاه باشند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) گرچه براساس اطلاعات منتشر شده از طرح تفصیلی با پهنه‌بندی جدید سطح شهر امکان قرار گرفتن املاک برخی از شهروندان در پهنه‌های غیرمسکونی وجود دارد، اما علی نیکزاد در این باره عنوان کرد: هیچ ارگان و نهادی اجازه ندارد حقوق افراد را از بین ببرد.

به طوری‌که وقتی یک خانه با کاربری مسکونی وجود داشته باشد، امکان ندارد که در طرح جامع و تفصیلی آن را به فضای سبز تبدیل کنند.

نیکزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه در طرح تفصیلی به ساخت‌وساز شهر تهران نظم داده شده است، بیان کرد: در طرح جدید تراکم اضافه شده و به بافت‌های فرسوده به صورت تشویقی مجوز ساخت یک تا دو طبقه بیشتر داده شده است.

او در ادامه به ثبات کاربری‌ها در طرح تفصیلی جدید اشاره و اظهار کرد: بر خلاف گذشته کمیسیون ماده پنج به طور مداوم به تغییر کاربری اقدام نمی‌کند بلکه در این طرح همه خانه‌ها تثبیت می‌شوند و اجازه تراکم بالاتر به آنها داده خواهد شد، همچنین در جنوب شهر تراکم‌هایی که مجاز هستند و در گذشته می‌توانستند یک پیلوت و دو طبقه در یک زمین ۱۵۰ متری بسازند، در طرح تفصیلی جدید بر روی یک پیلوت، حق ساخت سه طبقه را دارند.

او درباره مجوز ساخت و تراکم در شمال شهر تهران، اظهار کرد: در شمال شهر تهران تراکم ۱۲۰ درصد بود که ما به حدود ۱۸۰ درصد افزایش دادیم. اما براساس این طرح دیگر کسی نمی تواند در کوچه‌های ۶ و ۸ متری ساختمان‌های بلند ‌بسازد.

 

 

 

 

 

    نظرات