سرمایه‌گذاری سوئیسی‌ها برای تولید برق در آذربایجان شرقی

سرمایه‌گذاری سوئیسی‌ها برای تولید برق در آذربایجان شرقی

http://www.bananews.ir/یک سرمایه‌گذار از کشور سوئیس برای تولید یکصد مگاوات برق بادی در آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فیلیپ ماتس، سرمایه‌گذار و مدیر اجرایی شرکت میسترال سوئیس در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: به محض فراهم شدن شرایط مساعد و اخذ ضمانت نامه‌ها و موافقت‌های اصولی اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

وی افزود: با ادامه همکاری‌های لازم سرمایه‌گذاران دیگری هم برای فعالیت در این استان معرفی می‌شوند. این سرمایه‌گذار با اشاره به سابقه ۳۵ سال فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران خاطرنشان کرد: ما توانایی‌ها و ظرفیت‌های مردم ایران را خوب می‌شناسیم و می‌دانیم که زمینه‌های سرمایه‌گذاری در اینجا بسیار مساعد است. وی اظهار امیدواری کرد طرح تولید برق بادی در ناحیه (سمبران اهر) اولین طرح جزو چهار طرحی باشد که آنها در ایران اجرا خواهند کرد. استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار از فعالیت سرمایه‌گذاران سوئیسی در زمینه تولید انرژی بادی در استان استقبال و ابراز امیدواری کرد این طرح شروع مناسبی برای توسعه روابط و جلب اعتماد دو طرف برای انجام کارهای بزرگتر باشد.

وی ارتباط مستقیم سرمایه‌گذاران سوئیسی با شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی را خواستار شد و گفت: اطلاعات مورد نیاز این طرح باید به سرعت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد. وی از تبلیغات منفی غرب علیه جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌گذارانی که به‌کشور ما می‌آیند به روشنی می‌بینند که فضای رسانه‌ای ایجاد شده علیه ایران واقعی نیست. مهندس علی بهاری وند، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان هم با اشاره به زیرساخت‌های تولید انرژی در استان گفت: اغلب نیروگاه‌های استان بخاری است و از نظر بادی کار چندانی در استان صورت نگرفته است. وی گفت: سیاست وزارت نیرو در سال‌های اخیر توجه خاص به انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی و بادی بوده و بر این اساس در منطقه آذربایجان در سه نقطه توربین‌های بادی با ظرفیت تولید دو هزار کیلووات برق نصب شده است. بر اساس این خبر، شرکت کنکاش نگاه نوین با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری میسترال سوئیس مجوز تولید ۴۰۰ مگاوات انرژی بادی را در ۴ نقطه ایران یعنی، بینالود خراسان رضوی، نیکویه قزوین، خواف خراسان رضوی و اهر آذربایجان شرقی از وزارت نیرو اخذ کرده و هم‌اکنون در حال طی مراحل اجرایی این طرح‌ها است.

 

 

    نظرات