تحقق مدیریت یکپارچه شهری منوط به اجرای درست قوانین در کشور است

تحقق مدیریت یکپارچه شهری منوط به اجرای درست قوانین در کشور است

http://www.bananews.ir/معاون توسعه‌وبرنامه‌ریزی شهردار تهران گفت:شرایط کشور برای تحقق به سمت مدیریت یکپارچه شهری کاملا مهیاست اما تحقق آن منوط به اجرای درست قوانین در کشور است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مناف هاشمی با اعلام برگزاری اولین همایش ملی مدیریت شهری در افق چشم انداز ۱۴۰۴ در نشستی خبری بیان کرد:‌این همایش با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، شهرداری تهران و مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای بررسی چالش های پیش روی تحقق اهداف و برنامه های سندچشم انداز در حوزه خدمات شهری برگزار خواهد شد.

هاشمی با اشاره به برگزاری این همایش در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی افزود:دراین همایش سخنرانان و مهمانان مختلف از سراسرکشور حضور دارند و حدود ۲۰۰ مقاله تاکنون ارسال شده است که از میان آن ده مقاله به عنوان اثر برتر برگزیده شده است که در قالب دو پنل تخصصی ارائه خواهند شد.

وی ادامه داد: در این همایش نکات مثبتی از جمله بررسی تحقق احکام و تکالیف قید شده در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه در حوزه مدیریت شهری وجود دارد.

معاون توسعه‌وبرنامه‌ریزی شهردار تهران با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه تدوین سیاست‌های سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور را بر عهده دارد افزود: پس از تدوین سیاست ها و برنامه ها باید سازو کار، آیین نامه و دستورالعمل های آن ایجاد شود که بر اساس آن بودجه لازم برای اجرا نیز تامین می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: مدیریت شهری باید تلاش کند سالانه خود را بررسی کند و دلایل عدم تحقق برخی احکام قانونی را بیابد و این همایش ها برای این است که بررسی شود با وجود اینکه هر ساله بودجه‌ریزی‌های خوبی انجام می‌شود اما باید دلایل عدم تخصیص بخشی از بودجه بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه قوانین خوبی در کشور تصویب می‌شود اما این قوانین آنگونه که باید اجرا نمی‌شود افزود: شهرداری پایتخت توانایی های بیشتری دارد و می تواند آن را به سایر شهرهای کشور منتقل کند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شرایط کشور برای تحقق به سمت مدیریت یکپارچه شهری کاملا مهیاست اما تحقق آن منوط به اجرای درست قوانین در کشور است افزود:وضع تدوین قوانین در کشور خوب است اما تحقق این قوانین با چالش مواجه است که نیاز به بررسی دارد.

هاشمی اعلام کرد: از اهداف و محورهای این همایش می توان به نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه ملی،چالش ها،فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی سند چشم انداز ۱۴۰۴،آینده پژوهی در مدیریت شهری، پیاده‌سازی الگوی اسلامی- ایرانی در مدیریت شهری، امنیت شهری وعدالت اجتماعی اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر شهردار تهران که به عنوان سخنران اصلی همایش است، رضا روستا آزاد، رییس دانشگاه صنعتی شریف، محمدحسین مقیمی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی ،رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و تعدادی از مسئولان نیز حضورخواهند یافت.

 

    نظرات