کیفیت پایین آسفالت تولید تهران‌

کیفیت پایین آسفالت تولید تهران‌

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه با انتقاد از اینکه آسفالت تولید شده در استان تهران نسبت به دیگر استان‌ها کیفیت پایین‌تری دارد،از بهینه‌سازی و روکش آسفالت ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵ هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۳۱ هزار کیلومتر راه شوسه و ۲۴ هزار کیلومتر راه خاکی در کشور وجود دارد که مربوط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند.

* کیفیت تولید آسفالت در استان تهران پایین‌‌ است

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی استان تهران اغلب جاده‌های سیاحتی و تفریحی هستند، یادآور شد: در راه‌های روستایی استان تهران، طرح ویژه‌ای مصوب شد مبنی بر اینکه روکش راه‌های روستایی استان تهران به سرعت اجرایی شود که این مورد هم‌اکنون در دست اجرا است.

میرشفیع اضافه کرد: اغلب محورهای روستایی شمال تهران جزو ییلاقات محسوب می‌شود و تردد در این محورها زیاد است.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل فرسوده شدن آسفالت راه‌ها نمک‌پاشی است، به همین دلیل ما در راه‌های روستایی اجازه نمک‌پاشی نمی‌دهیم تا جاده‌ها از بین نرود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:‌ کیفیت تولید آسفالت در استان تهران پایین‌تر از بقیه استان‌های کشور است که همین امر موجب کوتاه شدن عمر ‌آسفالت محورهای این استان می‌شود.

* روکش آسفالت و بهسازی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در سال جاری

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی ادامه داد: در سال جاری برنامه داریم ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی روستایی استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی را روکش آسفالت کنیم که این یکی از پروژه‌های اصلی مدنظر معاونت ساخت و نگهداری راه روستایی برای سال ۹۱ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: محورهای مواصلاتی روستایی استان‌های مذکور روکش آسفالت نامناسبی داشتند که مربوط به ۱۵ الی ۲۰ سال پیش بود، بنابراین بهینه‌سازی و روکش آسفالت و ترمیم این محور‌ها در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

 

    نظرات