جذابیت‌های روزمره در بازار مسکن تهران

جذابیت‌های روزمره در بازار مسکن تهران

http://www.bananews.ir/شواهد نشان می‌دهد که جذابیت‌های بازار مسکن در تهران، روز به روز در حال افزایش است و متقاضیان با صرف کمی‌زمان و جست‌وجو در بازار مسکن کلیه مناطق می‌توانند به اختلاف سطح بین بودجه خریداران، انواع عرضه واحدهای مسکونی، بازارگرمی‌های متفاوت برای ساخت و ساز، اعلام نرخ‌های پیشنهادی فروش عجیب و خیلی موارد دیگر برخورد کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی فایل‌های جالب در بازار مسکن محله‌های مختلف تهران پرداخته که به شرح زیر است:

امکانات چشمگیر واحدهای معمولی

روز گذشته یک واحد مسکونی ۵۴ متری نوساز در شرق تهران، محدوده بلوار ابوذر که مالک آن عنوان کرده: واحد مذکور علاوه بر خوش نقشه بودن از آسانسور و گچ بری زیبایی برخوردار است به بازار فروش پیشنهاد شد.

اما از سوی دیگر در یکی از بهترین محله‌های شمال تهران (زعفرانیه) واحدی با متراژ ۴۸۰ متر مربع به همراه سوئیت VIP، تراس‌های مشجر با آلاچیق، روف گاردن گردون، سالن ورزش و بیلیارد، استخرهای معلق و پارکینگ اختصاصی آماده تحویل به خریدار است.

فاصله طبقاتی بین متقاضیان مسکن از لحاظ توان مالی یا بودجه خریداران از جزئیات فایل‌های آگهی کاملا مشخص است. افرادی که به حداقل طراحی فضای داخلی یعنی گچ‌بری راضی هستند و البته چاره‌ای برای بلند پروازی ندارند اما از طرف دیگر برخی خریداران معامله واحدی را که بیش از دو پارکینگ به آن تعلق نگیرد، کنسل می‌کنند.

کاهش مسافرت فروشنده‌های عجول

بررسی فایل‌های فروشی واحدهای لوکس که بیش از ۱۵۰ متر مربع متراژشان است در روز گذشته حاکی از این خبر بود که تعداد فروشنده‌هایی که واحدهای‌شان را براساس اظهارات خود به دلیل مسافرت به بازار فروش معرفی می‌کردند و همچنین عجله زیادی برای فروش واحدشان داشتند به حداقل رسیده است چراکه دیروز تنها یک فروشنده در منطقه سعادت آباد اعلام کرده بود: آمادگی فروش واحد ۱۵۰ متری با طراحی استثنایی در بهترین فرعی را دارد. وی در آخر تاکید کرده بود: مسافرت علت فروش واحدش است.

به نقل از مشاوران املاک، عنوان «مسافرت» در اغلب آگهی‌های فروش املاک فقط به منظور جذب سریع مشتری و انجام بدون وقفه قرارداد فروش در کوتاه ترین مدت صورت می‌گیرد. حال مشخص نیست که حذف عنوان «مسافرت» از آگهی‌ها به دلیل منصرف شدن فروشنده‌ها از فروش واحدشان به علت امید به افزایش قیمت‌ مسکن است یا علت دیگری دارد! چراکه خریداران از این دسته از فروشنده‌ها انتظار دارند نرخ واحدهای خود را به دلیل عجله در فروش ارزنده تعیین کنند، نه اینکه در کوتاه ترین زمان واحد خود را با بالاترین قیمت بفروشند.

مشارکت در ساخت با در نظر گرفتن پهنه‌بندی

به محض رونمایی از طرح تفصیلی جدید و پهنه‌بندی کل مناطق تهران، تعداد اندکی از بنگاه‌های فعال در بازار مشارکت در ساخت اعلام کرده‌اند: حاضرند مشارکت در ساخت با توجه به طرح تفصیلی جدید یا مشارکت در پهنه‌های مسکونی، مختلط، تجاری و بافت فرسوده داشته باشند.

 

    نظرات