راه‌اندازی مراکز تحقیقات زیست محیطی در سراسر کشور

راه‌اندازی مراکز تحقیقات زیست محیطی در سراسر کشور

http://www.bananews.ir/رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس‌جمهور گفت: مراکز تحقیقات زیست محیطی تاکنون در همه استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس محمدی زاده که در مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه محیط‌زیست استان البرز در کرج سخن می‌گفت،‌ افزود: در نظر است دانشکده‌های علوم آلایندگی در اصفهان و علوم آلایندگی دریایی نیز در عسلویه دایر شود.

معاون رییس‌جمهور نقش و اهمیت دانشگاه محیط زیست البرز را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برای تحقق اهداف آن، تمام ظرفیت‌های سازمان محیط زیست و استان البرز به کار گرفته خواهد شد. محمدی زاده قدمت آموزشکده محیط زیست استان البرز را قدمتی پر افتخار بیان کرد و گفت: بسیاری از دانشگاه‌های کشور که امروزه صاحب‌نام و آوازه می‌باشند سابقه نیمی از این آموزشکده را که به دانشگاه تبدیل شده ندارند. رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: وجود دانشگاه محیط زیست امتیاز فوق‌العاده‌ای برای کشور است که هیچ یک از کشورهای منطقه از آن برخوردار نیستند. او اضافه کرد: هیات علمی دانشگاه محیط زیست البرز در آینده باید به یکصد نفر افزایش یابد. به گفته وی تفاهم نامه‌ها با دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف،‌ آزاد و دیگر موسسات آموزش عالی در حال انعقاد است و این در شرایطی است که در حوزه‌های مربوط به نانو حدود ۶۰طرح تحقیقاتی و مطالعاتی نیز پیگیری شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش اعتبارات جاری این سازمان خبر داد و یادآور شد: از اواخر سال ۸۸ تاکنون اعتبارات جاری این سازمان حدود ۹ برابر افزایش داشته است. استاندار البرز نیز در این مراسم با اشاره به نقش سازمان حفاظت محیط زیست در سالم‌سازی محیط،‌ بر لزوم توسعه و تقویت آن تاکید کرد.

 

 

    نظرات