ورود بزرگترین طرح برق-آبی ایران به مدار

ورود بزرگترین طرح برق-آبی ایران به مدار

http://www.bananews.ir/اولین واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه سد گتوند به عنوان بزرگترین سد برق-آبی ایران در خوزستان فردا چهارشنبه با حضور مقامات وزارت نیرو افتتاح می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر از آماده بودن سد و نیروگاه گتوند علیا به عنوان بلندترین سد خاکی ایران برای بهره برداری خبر داد و گفت: این سد که پس از کرخه دومین مخزن آبی کشور محسوب می شود، بعد از آبگیری نهایی دریاچه ای به حجم ۴٫۵ میلیارد مترمکعب خواهد داشت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی سد و نیروگاه گتوند علیا، گفت: سد گتوند در زمان کنونی در وضعیت تثبیت قرار دارد.

عطارزاده افزود: در طول هفته های اخیر آب سد گتوند در یک سطح نگه داشته شده و هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد ۱میلیارد و ۵۸۵ میلیون مترمکعب است و نیروگاه سد گتوند علیا نیز براساس برنامه ریزی های صورت گرفته آماده راه اندازی است.

وی با تاکید بر ورود واحد های نیروگاه سد گتوند به مدار تولید برق، خاطر نشان کرد: کیفیت آب خروجی سد نیز با یک مدل مهندسی خاص طراحی شده و برای استفاده مردم خوزستان قابل کنترل است.

همچنین به گفته مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، قرار است واحدهای اول و دوم نیروگاه سد گتوند قبل از پیک مصرف امسال وارد مدار بهره برداری شوند.

پیش از این قرار بود آغاز بهره برداری از سد و نیروگاه گتوند در استان خوزستان توسط رئیس جمهور در روز سوم خرداد همزمان با آزادسازی خرمشهر انجام شود که با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه سد و نیروگاه گتوند علیا لغو شده و مراسم بهره برداری از این پروژه بزرگ ملی توسط مجید نامجو، وزیر نیرو انجام خواهد شد.

 

 

    نظرات