رقم سرمایه گذاری نمایشگاه دایمی ساختمان به ۱۰ میلیارد ریال رسید

رقم سرمایه گذاری نمایشگاه دایمی ساختمان به ۱۰ میلیارد ریال رسید

http://www.bananews.irمجری نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان گفت: رقم سرمایه گذاری صورت گرفته تا زمان افتتاح دومین مرحله از این نمایشگاه به ۱۰ میلیارد ریال رسیده که بدون بهره گیری از نظام بانکی هزینه شده است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'مجید تفضلی 'روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح مرحله دوم نخستین نمایشگاه یک ساله صنعت ساختمان در جزیره کیش در نهم خرداد ماه جاری خبرداد .

وی افزود: مجموع فضای این نمایشگاه شش هزار و ۵۴۵ متر مربع است و برای غرفه های آن سه هزار و ۲۵۰ متر مربع اختصاص یافت .

مدیرهلدینگ آفتاب راهبر ایرانیان افزود : براساس اطلاعات موجود سهم شرکت های خارجی هفت درصد است که با رایزنی های صورت گرفته ، درصورت افزایش شمار شرکت های خارجی این رقم تا ۳۰ درصد امکان رشد دارد .

وی یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ذکر کرد و گفت: شمار شرکتهای حاضر در نمایشگاه تاکنون به ۲۷ شرکت رسیده و در واقع این مجموعه محل حضور شرکت های دارای' برند ' است .

تفضلی از نمایشگاه صنعت ساختمان در کیش به عنوان ' اکسپو ' یاد کرد که دوره یک ساله دارد و تاکنون در خاورمیانه هیچ نمایشگاهی برای چنین دوره ای طراحی و اجرا نشده است.

وی تصریح کرد:این نمایشگاه در واقع مرجعی در صنعت ساختمان محسوب می شود که علاوه برایران، منطقه را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد و فناوری های نوین را معرفی خواهد کرد .

مجری نمایشگاه صنعت ساختمان کیش یادآور شد: برای بهره برداری از این نمایشگاه در چهار مرحله طراحی شده که فاز نخست اسفند ۱۳۹۰ آغاز فعالیت بود و مراحل دوم تا آخر به ترتیب نهم خرداد ، سی ام تیر و سی ام مرداد طراحی و برنامه ریزی در سال جاری صورت گرفته است .

وی تصریح کرد: با برگزاری این نمایشگاه تولیدکنندگان معتبر مصالح ساختمانی، جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند و فعالان بخش ساخت و ساز ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس این امکان را دارند تا بسیاری از نیازهای خود را در یک مجموعه نمایشگاهی تامین کنند.

تفضلی ادامه داد: صنعت ساختمان دارای ۲۷۵ رشته زیر مجموعه است و با رشد این بخش شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود .

وی با اشاره به دلایل اصلی برگزاری این نمایشگاه یکساله در جزیره کیش اضافه کرد: این جزیره از ظرفیت های بسیار بالایی برای تبدیل شدن به بازار بین المللی صنعت ساختمان برخوردار بوده و با توجه به عدم نیاز به روادید برای میهمانان خارجی، معافیت مالیاتی و اعمال نشدن تعرفه های گمرکی، می توان زمینه فروش بدون واسطه کالاها و فناوریهای های مرتبط با صنعت ساختمان را فراهم کرد.

تفضلی افزود:اکنون کیش به عنوان قطب عظیم ساخت وساز کشور محسوب می شود و قابلیت پوشش منطقه را دارد و با فعالیت پورتال از نهم خرداد ماه جاری همزمان با افتتاح مرحله دوم نمایشگاه ، پل ارتباطی با روابط عمومی نمایشگاه ،بازدید کنندگان ، مصرف کنندگان و اصحاب رسانه برقرار خواهد شد .

 

 

    نظرات