پاکستان شبکه جاده‌ای خود را تا مرز ایران توسعه می‌دهد

پاکستان شبکه جاده‌ای خود را تا مرز ایران توسعه می‌دهد

http://www.bananews.ir/وزیر ارتباطات پاکستان در دیدار با وزیر حمل و نقل ترکیه گفت کشورش در حال توسعه شبکه جاده ای پاکستان تا مرز ایران است که بدین وسیله بتواند به ترکیه و سایر کشورهای عضو اکو متصل شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر ارباب عالم گیر خان، وزیر ارتباطات پاکستان در دیدار با بینالی یلدریم، وزیر حمل و نقل ترکیه گفت، ما در حال توسعه شبکه جاده ای پاکستان تا مرز با ایران هستیم تا بتوانیم به ترکیه و سایر کشورهای عضو اکو متصل شویم و بتوانیم روابط تجاری خودمان را در داخل این منطقه و با کشورهای اروپایی ارتقا دهیم.

ارباب عالم گیر خان اظهار داشت، روابط اقتصادی پاکستان با ترکیه مستحکم است و فعالیت چندین شرکت ترک در پاکستان گواه این حقیقت است. وی ابراز امیدواری کرد که شرکت های ترک بیشتری در اقتصاد پاکستان سرمایه گذاری کنند.

وزیر ارتباطات پاکستان با تمجید از سیستم حمل و نقل جاده ای در ترکیه، از همتای ترک خود خواست تا تجارب خود را با پاکستان به اشتراک بگذارند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پاکستان از سیستم حمل و نقل عمومی ترکیه که نتایج بسیار خوبی در ترکیه بر جای گذاشته، الگو برداری کند.

وی خاطر نشان ساخت که دیدارش با هیئت ترکیه ای بسیار مفید بوده و یادداشت تفاهم هایی با نتایج ملموس بین دو کشور به امضا رسیده است. عالم گیر خان اضافه کرد، اجرای این یادداشت تفاهم ها موجب تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور برادر خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ترکیه نیز در این دیدار گفت، سیستم حمل و نقل ترکیه در طی یک دوره زمانی معین رشد نموده و در طول یک بازه زمانی ۹ ساله، بیش از ۱۵ هزار کیلومتر به شبکه جاده ای این کشور افزوده شده است. وی تاکید کرد که از طریق فعال سازی خط ریلی اکو و مسیر تجاری ابریشم می توان شاهد ارتقای مبادلات تجاری پاکستان با ترکیه و کشورهای عضو اکو بود.

 

    نظرات