خلاء در ارائه معماری ایرانی و اسلامی

خلاء در ارائه معماری ایرانی و اسلامی

http://www.bananews.ir/استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: با وجود گذشت زمان زیادی از انقلاب اسلامی ایران، هنوز در ارائه معماری ایرانی و اسلامی خلأ‌هایی داریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد بختیاری صبح امروز پنج‌شنبه در دومین روز از همایش بین‌المللی معماری و توریسم به منظور یافتن و ارائه راهکارهای توسعه شهری که در سالن صبا ساختمان صدا و سیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در این ارتباط می‌‌توان گفت این است که خلق آثار معماری با توجه به اصول و مبانی معماری ایرانی اسلامی از ضروریات معماری در شهرها به شمار می‌رود.

مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ادامه با بیان شاخصه‌های مهم در این حوزه گفت: در این راستا توجه به نورپردازی در سطح شهرها، از جمله شاخصه‌های معماری است که باید این موضوع در مشهد به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نورپردازی که در سطح شهر مشهد اجرا می‌شود، هنوز با استفاده از روش‌های سنتی است.

وی در ادامه گریزی به معماری اسلامی و اهمیت آن زد و افزود: با گذشت زمان هنوز تحول چشمگیری در عرصه هنر ایرانی اسلامی به منظور به‌ کارگیری در نماهای ساختمانی سطح شهر دیده نمی‌شود و امیدوار هستیم با برگزاری همایش‌های همچون معماری و توریسم بتوانیم معماری ایرانی و اسلامی را که مظهر هنر است دوباره به شهر بازگردانیم.

 

    نظرات