حرکت قطارهای سریع السیر در خط آهن خرمشهر – اهواز

حرکت قطارهای سریع السیر در خط آهن خرمشهر – اهواز

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه آهن جنوب گفت: نسل جدید قطارهای سریع السیر همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر به خط آهن خرمشهر – اهواز پیوست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بازسازی ۱۶۰ کیلومتر از خطوط آهن خرمشهر - اهواز شرایط مناسبی برای استفاده از قطار پرسرعت مهیا شده است.

رشیدی افزود: با پیوستن قطار ریل باس به خط آهن خرمشهر – اهواز علاوه بر افزایش امنیت سفر، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت حدود ۳۳۸ مسافر به ظرفیت قطارهای این خط آهن افزوده شد.

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: برای پیوستن قطار ریل باس به خط آهن خرمشهر – اهواز بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رشیدی همچنین گفت: در سوم خرداد خط آهن دوم راه آهن خرمشهر- اهواز نیز به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و با بهره برداری از خط آهن دوم خرمشهر- اهواز مسافران این خط با دو برابر افزایش سرعت به مقصد می رسند.

وی طول این خط آهن را ۱۲۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: مراحل اجرایی مرحله نخست این خط از اهواز به ایستگاه حمیدیه انجام شده است.

رشیدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، عنوان کرد: با توجه به قدیمی بودن و کیفیت پائین ریل نخست راه آهن خرمشهر - اهواز، قطار در این مسیر با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و با بهره برداری از خط جدید سرعت قطارها در این مسیر تا ۱۲۰ کیلومتر افزایش می یابد.

خوزستان بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی راه آهن دارد.

 

    نظرات