خرید و فروش مسکن مهر بدون سند تخلف است

خرید و فروش مسکن مهر بدون سند تخلف است

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه خرید و فروش مسکن مهر در صورت صادر نشدن سند ممنوع و تخلف است،گفت:موانع پروسه صدور سند برای واحدهای مسکونی مهر برداشته شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) امینی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا مسکن مهر در شهرهای جدید خرید و فروش می‌شود،گفت:‌ مسکن مهر یک امتیاز برای فرد دارنده مسکن مهر محسوب می شود، چرا که برای دریافت این واحدهای مسکونی چهار شرط مالک نبودن ،‌قرمز نبودن فرم ج ، ساکن کلان‌شهر و متاهل بودن لازم است.

وی اضافه کرد: پس این موارد امتیاز متقاضی مسکن مهر است و تا زمانی که تبدیل به سند نشده باشد اگر خرید و فروشی صورت گیرد تخلف است،بنابراین تا وقتی واحد مسکونی سند ندارد نمی‌تواند آنرا به فروش برساند و وقتی واحد مسکونی سند داشت فرد مالک آن است و دیگر نمی‌توان به او دیکته کرد که چه کاری باید انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از واحدهای مسکونی مهر که به افتتاح رسیده‌اند سند ندارند، گفت:‌اینطور نیست، چرا که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در حال ساخت است که از این تعداد ۴۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید ساخته می‌شود و نزدیک به ۷۰ درصد آن تفاهم نامه سه جانبه بوده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد:‌ ۷۰ درصد واحدهای مسکونی مهر در حال ساخت مربوط به تعاونی‌ها و خود مالک‌ها هستند و وقتی اینها ساخته و تحویل داده می‌شوند، شاید آمار آن ارائه نشود پس آمارهای ما مستندتر است.

امینی ادامه داد: در شهرهای جدید ۱۳ هزار واحد مسکونی پیش فروش شده که از این میزان ۱۱ هزار واحد مسکونی دارای متقاضی و ۸۴۰۰ واحد مسکونی هم روند صدور اسناد به سرعت در حال انجام است.

*برداشتن موانع صدور سند مسکن مهر

امینی گفت:سند یک ملک مربوط به یک پلاک است و این پلاک باید تفکیک شود و عرصه و اعیان آن مشخص شود، پس پروسه سنگینی برای صدور سند وجود دارد که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ما توانستیم این پروسه را شروع کنیم و خیلی از موانع را برداریم.

وی تاکید کرد:سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پروژه مسکن مهر را به عنوان دغدغه‌های خود معرفی کرده است و برای آن برنامه گذاشته است.

*هیچ متقاضی از بابت تخلف تعاونی مسکن مهر به ما مراجعه نکرده است

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سوال که آیا از تخلفات تعاونی های مسکن مهر در شهرهای جدید مطلع هستید، اظهار داشت:اگر تخلفی هم در مسکن مهر شهرهای جدید صورت می‌گیرد، باید دید این تخلف در حوزه شهرهای جدید است یا اینکه در حوزه وزارت تعاون،بنابراین اگر در حوزه ما نباشد این تخلف باید در حوزه این وزارتخانه بررسی شود.

وی افزود:‌تاکنون به شهرهای جدید بابت تخلف تعاونی های مسکن مهر به ما رجوعی نشده است .

 

    نظرات