شهرداری شوشتر تخلفات ساختمانی را متوقف نمی‌کند

شهرداری شوشتر تخلفات ساختمانی را متوقف نمی‌کند

http://www.bananews.ir/رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شوشتر گفت: شهرداری شوشتر به دلیل فقدان نیروی متخصص در اجرائیات به دستور توقف عملیات اجرایی توسط ناظران توجهی نمی‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدعلی نورالله امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شهرداری شوشتر به دلیل فقدان نیروی متخصص در اجرائیات و همچنین کمبود نیروهای کنترل به دستور توقف عملیات اجرایی توسط ناظران ساختمانی توجهی نمی‌کند و این امر باعث شده تا عملا مالکان ساختمان‌های متخلف بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای ساختمان‌های خود را به اتمام رسانده و پس از مدتی به شهرداری برای گرفتن گواهی پایان‌کار مراجعه کنند و تازه اینجاست که مشکلات آغاز می‌شود.

وی افزود: پرونده‌های ساختمانی مذکور نیز از طرف شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌یابد و این در حالی است که از ناظران ساختمانی هیچ‌گونه درخواستی درباره وضعیت این ساختمان‌ها نمی‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به مصاحبه و اظهار نظر رئیس شورای شهر شوشتر درباره ناظران ساختمان خاطرنشان کرد: رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر به جای مقصر جلوه‌دادن ناظران زحمتکش ساختمانی باید مسائل و مشکلات را در ساختار بسیار ضعیف شهرداری که مسئولیت آن را برعهده دارد پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق قوانین نظام مهندسی وظیفه ناظران ساختمانی معرفی شده از سوی این سازمان، نظارت بر اجرای صحیح و اصولی ساختمان‌ها بر اساس ضوابط و مقررات ملی ساختمان است.

نورالله تاکید کرد: در صورتی که مالک ساختمان مرتکب تخلف در امر ساخت و ساز شود ناظران ساختمان تخلف را به شهرداری گزارش می‌دهند و شهرداری نیز باید نسبت به توقف اجرای عملیات و رفع نقص اقدام کند.

وی افزود: نظام مهندسی شوشتر آمادگی دارد که برای رفع اصولی این مشکل جلسات کارشناسی و تخصصی را با شهرداری برگزار کند.

 

    نظرات