چند طرح جدید برای تعدیل قیمت اجاره‌بها

چند طرح جدید برای تعدیل قیمت اجاره‌بها

www.BanaNews.irبا آغاز فصل نقل و انتقالات و نگرانی از افزایش قیمت اجاره بها، قرار است طرح جدید تعزیراتی برای کنترل و تعدیل بازار مسکن به اجرا درآید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تقی رضایی ـ مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران ـ در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح تعزیراتی برای کنترل قیمت در سال جدید خبر داد و اظهار کرد: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری برای اجرایی شدن طرح تعزیراتی کنترل اجاره بها در آغاز فصل نقل و انتقالات است.

وی ادامه داد: سال گذشته قرار بود براساس طرحی که از سوی وزارتخانه تعیین شده بود قیمت اجاره‌بها تعزیراتی شود، که با توجه به موفق نبودن آن طرح امسال قرار شد برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

رضایی با بیان این‌که این طرح در سال جدید با تمهیدات بیشتری اجرایی می‌شود، گفت:‌ حدود پنج ماه بر روی این طرح کار شده و قرار است به‌طور همزمان برای تعدیل اجاره بها چند پروژه عملیاتی شود.

درحالی که مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران از اجرای طرحی برای کنترل اجاره بها در فصل نقل و انتقالات خبری می‌دهد، رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور صراحتا اعلام کرده است که امسال برای کنترل اجاره بها برنامه‌ای نداریم.

به گفته خسروی طرح تعزیراتی که سال گذشته برای کنترل بازار اجاره بها براساس برنامه‌ریزی مسوولان پایه‌ریزی شده است موفق نبوده و زمانی می‌توان برای کنترل بازار مسکن کاری کرد که برابر قانون باشد نه طرح.

 

    نظرات