اجرای طرح ممیزی در یاسوج پس از 15 سال/ درخواست شهردار از مردم و رسانه ها برای طرحی که موجب عمران شهری می شود

اجرای طرح ممیزی در یاسوج پس از 15 سال/ درخواست شهردار از مردم و رسانه ها برای طرحی که موجب عمران شهری می شود

شهردار یاسوج از اجرای طرح ممیزی پس از15 سال در شهر یاسوج خبر داد و از مردم خواست برای اجرای این طرح که به عمران و ارائه بهتر خدمات می انجامد، همکاری کنند.

نستهن مقدم با اشاره به اجرای طرح ممیزی، گفت: متاسفانه ممیزی دقیق و علمی را در طول ۱۵ سال گذشته نداشتیم، در حالیکه ممیزی طبق آمار است و هرچه آمار و ارقام دقیق تر باشد برنامه ریزی های شهری نیز می تواند دقیق تر باشد.

مقدم افزود: با یک آمار و ارقام دقیق می توانیم توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری را در مناطق و محلات مختلف نیز داشته باشیم، لذا اصرار بر این موضوع کردیم که یک شرکت ذیصلاح را برای این امر انتخاب کنیم‌.

وی ضمن درخواست از مردم عنوان کرد: از مردم عزیز انتظار داریم که حتما مشفقانه و دلسوزانه برای ارایه بهتر خدمات و ماندگار توسط شهرداری، همکاری لازم را با ماموران سرشماری که با کارت شناسایی مراجعه می کنند، داشته باشند چرا که در صورت عدم همکاری ممکن است حق خودشان تضییع شود.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: امیدواریم این آمار و اطلاعات مبنای برنامه ریزی شهری قرار بگیرد، ضمن اینکه این طرح از ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ استارت زده شد و حداقل 8 ماه و حداکثر یکسال با این امکان که یک تعامل شهروندی وجود داشته باشد به سرانجام برسانیم.

مقدم تصریح کرد: به عنوان شهردار اطمینان دارم که چنانچه همکاری لازم وجود داشته باشد شاهد عمران و آبادی خوب شهری در تک تک نقاط شهر خواهیم بود زیرا این طرح طبق آمار دقیقی است که می توانیم سایر برنامه ریزی های شهری را نیز بر مبنای این اطلاعات پیش ببریم.

شهردار مرکز استان اضافه کرد: آماری از جمله مشخصات ساختمان، عرصه و اعیانی که وجود دارد، کاربری هایی که در پروانه ها بوده و احیانا مغایرت هایی موجود باشد، همه رصد و اصلاح می شوند.

مقدم عنوان کرد: شاید جاهایی وجود دارد که فاقد پروانه است، یا پروانه داریم ولی مشکلاتی در بعد از پایان کار وجود آمده و مواردی وجود داشته که لازم بوده به ماموران ممیزی ما انتقال داده شود، این ها از جمله مواردی هستند که طی این طرح رصد می شود و انتظار همکاری لازم را از مردم شریف شهر یاسوج داریم.

وی همچنین گفت: عملا با این آمار شهرسازی برای توسعه خدمات شهری استفاده می شود، خدمات عمرانی ما بر مبنای یک اطلاعات دقیق شهرسازی است که از ساخت و سازهای شهری و حتی زمین های خالی شامل می شود، اعیانی های تنها نمی شود بلکه عرصه ها، زمین های خالی که رها شده است نیز می توانند مزاحمت ها و مشکلاتی را برای افرادی که در جوار این زمین ها قرار دارند، داشته باشد.

مقدم در ادامه افزود: برای توزیع دقیق خدمات و عمران شهری که بر پایه چنین آماری واقع می شود، نیاز داریم تا واحدهای مختلف از این آمار استفاده کنند.

وی با اشاره به روند اجرای این کار ادامه داد: کار در حال پیشرفت است اگرچه در برخی نقاط گزارش عدم همکاری داشتیم اما خداراشکر با توضیحات کارشناسان رفته رفته روند همکاری بیشتر و بهتر می شود، نیاز است از طریق رسانه ها فرهنگ سازی شود و به شکل گسترده در دستور کار قرار گیرد زیرا منافع آن نصیب همه خواهد شد.

وی درباره این طرح گفت: باتوجه به اینکه نزدیک به ۷۵ تا ۹۰ هزار واحد صنفی و مسکونی، تجاری و صنعتی را تخمین زدیم که باید در این مدت یکسال انجام شود و مشخص است میانگینی باید روزانه و ماهیانه کار شده و گزارش شود، قطعا هرچه اطلاع رسانی بهتری داشته باشیم سرعت کار ما نیز بالاتر می رود و مشارکت شهروندان ما نیز بالاتر می رود تا طرح زودتر به پایان برسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات