زیان انباشت آب و فاضلاب خراسان...

زیان انباشت آب و فاضلاب خراسان...

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از زیان انباشت شده ۳۸۷ میلیارد تومانی در این شرکت تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، محمدرضا شیردل معاون خدمات مشترکین و درآمد این شرکت، با اشاره به اینکه درآمدهای این شرکت پاسخگوی هزینه های آن نیست، اظهار کرد: ۲۱۸ هزار اشتراک شهری و ۱۲۵ هزار اشتراک روستایی در این استان وجود دارد که میزان درآمدهای ثبت شده از آن ها ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه میزان درآمدهای 6 ماهه اول سال جاری، ۴۳.۵ میلیارد تومان در حوزه شهری و ۱۰.۵ میلیارد تومان در حوزه روستایی بوده است، گفت: این در حالی است که هزینه های ثبت شده طی ۶ ماه سال جاری ۹۵ میلیارد تومان بوده که با توجه به معوق بودن بدهی بازار و پیمانکاران، در حال حاضر این فقط شرکت در بخش جاری ۱۱۰ میلیارد تومان بدهکار است.

شیردل افزود: از لحاظ مصارف نیز بیشترین میزان متوسط مصرف، در بخش روستایی این استان وجود دارد که متوسط مصرف بخش خانگی روستایی در هر ماه ۱۷.۵ متر مکعب بوده و این در حالی است که متوسط مصرف در بخش شهری در هر ماه ۱۲.۵ متر مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان هزینه های تامین و توزیع آب شرب در روستاهای این استان خیلی با درآمد فاصله دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پراکندگی روستاها و انتقال آب از مناطق خیلی دور دست و شبکه ضعیف و فرسوده سبب شده تا هزینه ها بیش از پیش افزایش یابد و از سوی دیگر بر زیان انباشت شده نیز افزوده شود.

وی توضیح داد: در حسابرسی انجام شده در سال گذشته این شرکت حدود ۹۸ میلیارد تومان زیان انباشت داشته که برای پرداخت ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی کمک زیان دولت ، زیان خالص شرکت  مبلغ ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: در مجموع زیان انباشت شده این شرکت تا انتهای سال گذشته، ۳۸۷ میلیارد تومان است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی یک شرکت در شهر بجنورد می باشد

      نظرات