نوسازی مدارس بافتهای تاریخی پایتخت با حفظ قوانین میراث فرهنگی

نوسازی مدارس بافتهای تاریخی پایتخت با حفظ قوانین میراث فرهنگی

http://www.bananews.ir/مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از نوسازی و بازسازی مدارس بافتهای تاریخی مطابق با معیار و قوانین میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید علی یزدی خواه شامگاه دوشنبه در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر گفت: بافتهای تاریخی بخشی از میراث فرهنگی شهرمان بوده که باید همواره در حفظ آن کوشا بود و با توجه به این امر آموزش و پرورش شهر تهران در هماهنگی کامل با میراث فرهنگی برای بازسازی و نوسازی مدارس بافت های تاریخی اقدام می کند.

وی افزود: بر همین اساس هم اکنون آموزش و پرورش شهر تهران اقدامات مربوط به بازسازی مدرسه دارالفنون را به عنوان یک نماد ارزشی و مدرسه‌ای نوین در دل تاریخ بر عهده گرفته است. ضمن آنکه نوسازی و بازسازی مدارس نیز مطابق معیارهای میراث فرهنگی در بافت‌های تاریخی صورت می‌گیرد.

یزدی‌خواه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تعیین تکلیف هنرستان آزادی و مشکلات ایجاد شده با سازمان هلال احمر گفت: در حال رایزنی با هلال احمر استان بوده و با توجه به اینکه این هنرستان نیم قرن سابقه دارد در تلاش برای حفظ آن هستیم.

به گفته وی، هلال احمر در صدد است که سه هزار و ۵۰۰ مترمربع از عرصه این هنرستان را مسجدی در مجاورت خیابان ولیعصر(عج) بسازد که با این اقدام بخشی از کارگاههای هنرستان از بین می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه رایزنی با هلال احمر به منظور اصلاح نقشه‌ها برای حفظ کارگاه هنرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: سازمان عتبات عالیات از آموزش و پرورش شهر تهران به دلیل کمکهای ۵۴۰ میلیون تومانی معلمان تقدیر کرد.

یزدی خواه در پایان گفت: آموزش و پرورش شهر تهران در بین دستگاههای اجرایی شهر مقام نخست را در این زمینه دریافت کرده است.

 

 

    نظرات