اطلاعیه تصویری از ثبت‌نام «مسکن‌‌ویژه»

اطلاعیه تصویری از ثبت‌نام «مسکن‌‌ویژه»

www.BanaNews.irسازمان مسکن استان تهران اولین اطلاعیه رسمی درباره ثبت‌نام «مسکن‌ویژه» را به صورت پارچه‌نویسی منتشر کرد و زمان اسم‌نویسی از متقاضیان را به اطلاعیه بعدی موکول کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در دو ماه گذشته با اعلام اخبار مربوط به قصد دولت برای ساخت تعدادی واحدمسکونی روی زمین‌های دولتی داخل شهر تهران و همچنین انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این واحدها با شرایطی تقریبا مشابه مسکن‌مهر - اما گران‌تر از آن- واگذار می‌شود، حجم قابل توجهی از مردم تهران روزانه با مراجعه حضوری یا تلفنی به دستگاه‌های دولتی حوزه مسکن، خواستار ثبت‌نام و واریز پول برای پیش‌خرید این واحدها شدند. برای راهنمایی این متقاضیان، سازمان مسکن استان تهران اطلاعیه‌ای حاوی شرایط ثبت‌نام مسکن‌ویژه را در پارچه بزرگی با متن درشت، در جلوی سردر این سازمان نصب کرده است که متن آن به شرح زیر است: «به اطلاع عموم مردم شریف می‌رساند ثبت‌نام مسکن‌مهر ویژه تهران صرفا از طریق اداره کل مسکن‌وشهرسازی استان تهران پس از اعلام از سوی رسانه‌های جمعی انجام خواهد شد.»

سازمان مسکن‌وشهرسازی تهران با برنامه‌ریزی وزارت راه‌وشهرسازی، اجرا و هدایت طرح «ساخت مسکن‌ویژه در شهر تهران» را برعهده دارد.

سازمان مسکن‌وشهرسازی استان تهران ماه گذشته با اعلام دو فراخوان خطاب به انبوه‌سازان، برای انتخاب پیمانکار حائز صلاحیت ساخت واحدهای مسکونی ویژه اقدام کرد طوری که هم‌اکنون گروهی از انبوه‌سازان در تهرانسر مقدمات تجهیز کارگاه را شروع کرده‌اند. براساس این گزارش، هنوز هیچ ضوابط و مقرراتی برای نحوه ثبت‌نام از متقاضیان مسکن‌ویژه تدوین نشده است. اما تا یکی دوماه آینده با تدوین ضوابط، ثبت‌نام بعداز فراخوان آغاز خواهد شد.

مسکن‌ویژه طرحی است که به واسطه آن دولت از طریق انبوه‌سازان یکسری واحدمسکونی ارزان‌ قیمت روی زمین‌های دولتی داخل شهر تهران احداث می‌کند و به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌کند، اما شرایطی که مشخص می‌کند چه کسانی واجدشرایط هستند، هنوز اعلام رسمی نشده است.

 

 

    نظرات