شتاب ساخت وساز بخش خصوصی همزمان با برنامه واگذاری خانه های مهر

شتاب ساخت وساز بخش خصوصی همزمان با برنامه واگذاری خانه های مهر

http://www.bananews.irدبیر انجمن بتن ایران گفت : همزمان با برنامه واگذاری خانه های مهر از سوی وزارت راه وشهرسازی ، ساخت وساز های بخش خصوصی در کشور شتاب گرفته و واحد های تولید کننده بتن با رونق تقاضا مواجه شده اند .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جاوید خطیبی طالقانی  روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت :براساس اطلاعات دریافتی از استانهای تهران ، البرز و زنجان میزان تقاضای دریافت پروانه های ساختمانی از افزایش قابل ملاحضه ای برخوردار شده اند .

مرکز آمار ایران طی گزارشی اعلام کرده بود: بررسی نتایج طرح جمع آوری اطلاعات پروانه ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری های کشور در تابستان ۱۳۹۰ نشان داد که در شهر تهران، ۶۱ هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان از شهرداری تهران مجوز گرفتند که نسبت به فصل بهار ۹۰ حدود ۵٫۳۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته(تابستان ۱۳۸۹) حدود ۸٫ ۸۶ درصد افزایش داشت.

براین اساس متوسط تعداد واحد مسکونی برای هریک از این پروانه ها ۱٫ ۷ واحد بود.

براساس این گزارش در تابستان سال گذشته تعداد ۱۴۴ هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری های کشور به جز شهر تهران پیش بینی شد که نسبت به بهار ۹۰ حدود ۱٫ ۴ درصد افزایش داشت.

به اعتقاد وی میزان رشد قیمت بتن آماده در سال جاری نسبت به ۱۳۹۰ حدود ۳۰ درصد است .

خطیبی تصریح کرد: رشد قیمت بتن آماده در استانهای کوچک در سال جاری کمتر از کلان شهرها بود و می توان میزان افزایش اینگونه مناطق را میانگین ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته ذکر کرد.

وی خاطرنشان ساخت : امسال واحد های مسکونی طرح مهر در سطح کشور از پیشرفت لازم برخوردار شده اند و مراحل پی ریزی و ایجاد اسکلت را پشت سر گذاشته اند و تقاضای اینگونه واحد ها برای بتن آماده کاسته شده و اکنون بسیاری از این واحد ها در مراحل اتمام سفت کاری و شروع نازک کاری و محوطه سازی قرار دارند .

دبیر انجمن بتن ایران از رشد تولید سیمان در کشور به عنوان یک مساله مهم برای پیشرفت ساخت وساز یاد کرد و افزود : پیش بینی شده که صادرات سیمان کشور در سال جاری به ۱۰ میلیون تن برسد .

وی اضافه کرد: بازار ساخت وساز کشورهای منطقه و همسایه ایران به عنوان مناسب ترین زمینه برای صدور سیمان است .

 

 

    نظرات