دهمین نشست معاونان و مدیران برنامه‌ریزی کلان‌شهرهای کشور در تبریز آغاز به کار کرد

دهمین نشست معاونان و مدیران برنامه‌ریزی کلان‌شهرهای کشور در تبریز آغاز به کار کرد

http://www.bananews.irدهمین نشست معاونان و مدیران برنامه‌ریزی شهرداری های کلان‌شهرهای کشور روز چهارشنبه در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تبریز روز چهارشنبه در آیین آغازین این نشست گفت: برنامه‌ریزی زمینه‌ساز نوسازی و اصلاح ساختار اداری و خدماتی در شهردار‌ی‌ها است.

مهدی سلیمان پور بر لزوم تدوین و ارایه راه‌کارهای عملی در حوزه برنامه ریزی تأکید کرد و افزود: لازمه دستیابی به شهری آباد و پیشرفته، برنامه‌ریزی توسعه محور در تمامی بخش‌ها می باشد.

وی ادامه داد: ضرورت‌های اداری و الزامات اصلاح ساختار ایجاب می‌کند که نسبت به تقویت و حمایت از حوزه برنامه‌ریزی در شهرداری‌ها توجه بیشتری شود تا اهداف توسعه پایدار شهرها از مسیر برنامه‌ریزی هدفمند محقق شود.

وی ایجاد فرصت‌های جدید شغلی ، شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ، رونق اقتصادی ، تحول در ساختار خدماتی و اداری شهرداری‌ها، تسریع روند عمران و توسعه شهری، درآمدزایی و تحقق حداکثری بودجه‌های سالانه، ایجاد و افزایش سطح نشاط و شادابی عمومی و افزایش سطح کارآیی بدنه شهرداری را از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای برنامه‌ریزی هدفمند مبتنی بر توسعه عنوان کرد.

وی محورهای این نشست را ارایه راهکارها و بحث و تبادل نظر در خصوص شرایط و روش‌های اداره خردمندانه و مردمی شهرها، بررسی راه‌های دستیابی به درآمدهای پایدار و منابع مالی جدید برای شهرداری‌ها و تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های فرابورس عنوان کرد.

دهمین نشست معاونین و مدیران برنامه‌ریزی شهرداری های کلان‌شهرهای کشور با حضور معاونین و مدیران شهرداری‌های تبریز ، ارومیه ، اصفهان ، اهواز ، تهران ، رشت ، زاهدان ، شیراز ، قم ، کرج ، کرمان ، کرمانشاه ، مشهد و همدان با هدف تبادل نظر و انتقال تجربیات مدیریتی در این حوزه طی روزهای ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه جاری برگزار می شود.

 

 

    نظرات