عملیات عمرانی تونل امیرکبیر تا پایان شهریور تکمیل می‌شود

عملیات عمرانی تونل امیرکبیر تا پایان شهریور تکمیل می‌شود

www.BanaNews.irمعاون فنی و عمرانی شهردار تهران وعده داد که عملیات عمرانی و بتن‌ریزی نهایی تونل امیرکبیر پایان شهریور ماه امسال به سرانجام برسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مازیار حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه عملیات حفاری تونل امیرکبیر تقریبا تکمیل شده است، اظهار کرد: تنها بخشی از عملیات حفر تونل که به روش کند و پوش انجام می‌شود، باقی مانده است.

حسینی با اشاره به اینکه تونل امیرکبیر ۲/ ۵ لاین خروجی دارد و ۱/ ۵ لاین ورودی آن نیز مختص حمل‌ونقل عمومی است، افزود: حفاری قسمت عریض‌تر تونل کاملا انجام شده و در قسمت ویژه حمل‌ونقل عمومی نیز، تنها بخشی از عملیات کند و پوش باقی‌مانده است.

به گفته وی، تکمیل عملیات کند و پوش تونل امیرکبیر منوط به رفع کامل معارضان ملکی بر سر راه این پروژه است که شهرداری منطقه ۱۴ در حال پیگیری برای تملک معارض است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه زمان‌بندی نهایی پیش‌بینی شده برای پروژه تونل امیرکبیر، پایان شهریور ماه پیش‌بینی شده است، در عین حال خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه، وابسته به زمان بهره‌برداری از پروژه بزرگراه امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه دو پروژه بزرگراه امام علی (ع) و تونل امیرکبیر به لحاظ ارزش ترافیکی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و یک سوی تونل امیرکبیر به این بزرگراه متصل است، تاکید کرد: به این ترتیب تونل امیرکبیر همزمان با بزرگراه امام علی (ع)، سال آینده زیر بار خواهد رفت.

 

    نظرات