فرودگاه شیراز گواهینامه استاندارد فرودگاهی دریافت کرد

فرودگاه شیراز گواهینامه استاندارد فرودگاهی دریافت کرد

http://www.bananews.ir/فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز به‌عنوان اولین فرودگاه در ایران، موفق شد براساس قوانین انکس ۱۴ گواهینامه استاندار امنیت را دریافت کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در مراسم اعطای گواهینامه استاندارد فرودگاهی به مسوولان فرودگاه شیراز در این خصوص گفت: دریافت این گواهینامه یک الزام بین‌المللی است.

محمود رسولی‌نژاد با بیان اینکه هشت فرودگاه بین‌المللی کشور باید این گواهینامه را اخذ کنند، افزود: فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز اولین فرودگاهی است که با رفع نواقص و ایجاد فضای مورد نظر استانداردها و دستورالعمل‌ها، این گواهینامه را دریافت کند.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های بندرعباس، اصفهان و زاهدان، نیز طی ماه‌های آینده این گواهینامه را دریافت خواهند کرد، گفت: سال ۹۱ سال استاندردسازی مهارت‌های پروازی و ارتقای ایمنی فرودگاهی و پروازی است و همت، توان، اعتبارات و تلاش مجموعه فرودگاه‌های کشور در این راستا قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: باید قبل از وقوع هر حادثه‌ای با انجام فرایندهای استانداردی، امکان وقوع حادثه را به صفر تقلیل داد و فرودگاه شیراز اکنون با دریافت این گواهینامه نشان داد که در این مهم موفق عمل کرده است.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه کسب این گواهینامه کاری دشوار و فرایندی نفس‌گیر است، تصریح کرد: استانداردسازی پس از دریافت این گواهینامه به پایان نمی‌رسد و حفظ این استاندارد کاری دشوارتر از دریافت آن محسوب می‌شود. از این پس تمام فعالیت‌های فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به‌شکل دائمی مانیتورینگ و ارزیابی دقیق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رییس هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم گفت: روند استانداردسازی را از سال‌های گذشته شروع کرده و همراه با سایر فعالیت‌ها ادامه داده‌ایم.

حمید‌رضا پهلوانی خاطرنشان کرد: اعطای این گواهینامه کار و مسوولیت را مضاعف کرده و همه سنجش‌ها براساس قوانین و دستورالعمل‌ها انجام می‌شود تا فعالیت‌ها در تطابق با آنها باشد.

پهلوان با بیان اینکه فرودگاه‌‌های بندرعباس، زاهدان و اصفهان در حال طی تکمیل پروسه انطباق با قوانین آنکس ۱۴ بوده و طی روزها و هفته‌های آتی و با نهایی شدن کار، گواهینامه مربوطه را دریافت خواهند کرد.

 

    نظرات