تشکیل جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مبارکه

تشکیل جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مبارکه

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مبارکه، معضلات زیست محیطی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه، با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و پایداری هوا، موضوع جلوگیری از فعالیت واحدهای تولیدی آلاینده هوا و همچنین توزیع سوخت مناسب برای سامانه های احتراقی صنایع بزرگ، در دستور کار جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مبارکه قرار گرفت .

مهدی انصاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست و چالش های زیست محیطی منطقه مبارکه، به شرایط خاص موجود در خصوص تداوم پایداری هوا، تبعات متعدد تهدید کننده سلامت جامعه و محیط زیست اشاره کرد و ایجاد پدیده وارونگی دما، تجمع ذرات و افزایش غلظت ترکیبات و گازهای آلاینده جوی که موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و بروز بیماری های تنفسی می شود را توضیح داد .

همچنین موضوع تبعات زیست محیطی آتش سوزی اخیر در یکی از واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی سه راهی مبارکه مطرح و مقرر شد شرکت مذکور نسبت به بازسازی خاک آلوده شده به ترکیبات روغنی اقدام نماید .

در پایان جلسه نیز مقرر شد در شرایط تشدید آلودگی هوا نسبت به تعطیلی واحدهای آلاینده و جلوگیری از استفاده صنایع از سوخت های نا مناسب اقدام شود.

این جلسه مورخ 30 آبان ماه 1401 که با حضور دادستان عمومی و انقلاب، رئیس دادگستری، معاونت سیاسی فرماندار و مدیران سایر دستگاه ها و ادارات شهرستان در محل دادگستری این شهرستان تشکیل شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات