تشدید پایش شبانه در شرایط اضطرار آلودگی هوا در شهرستان شاهین شهر و میمه

تشدید پایش شبانه در شرایط اضطرار آلودگی هوا در شهرستان شاهین شهر و میمه

طرح پایش شبانه صنایع؛

شناسایی و برخورد با صنایع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های غیر اداری، از اهداف اجرای این طرح است.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه، با فرارسیدن فصول سرد سال به منظور پیشگیری از افزایش آلاینده های جوی، طرح تشدید گشت و پایش های محیط زیست ش هرستان در ساعات غیر اداری و شب هنگام، در حال اجرا می باشد.

شناسایی و برخورد با صنایع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های غیر اداری، ارتقا کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحدهای تولیدی و خدماتی در شهرستان و انجام اصلاحات لازم و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، از اهداف اجرای این طرح است .

در این پایش ها، وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم های کنترلی بررسی می شود. همچنین وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد که با توجه به عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور اخطاریه های زیست محیطی لازم به آن‌ها داده می‌شود .

طی پایش های صورت گرفنه  مورخ 26 آبان ماه 1401، تعداد 26 واحد تولیدی صنعتی از جمله واحدهای ریخته گری و تولید آسفالت و سایر واحدهای صنعتی موجود در منطقه مورد پایش در منطقه شاهین شهر، بازدید به عمل آمد و وضعیت خروجی این واحدها مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی؛ تعداد 3 واحد تولید آسفالت و سنگ شکن اخطار پلمب و تعداد 2 واحد ریخته گری اخطار توقف تولید تا زمان رفع آلودگی دریافت کردند.

با توجه به اینکه پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست، از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش بینی شده است، برای داشتن هوایی پاک تنها وضع قانون کفایت نمی‌کند و برای حرکت سریع‌تر دراین مسیر، نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها لازم است و باید بستر مناسب اجرای این قوانین فراهم شود.در این میان مشارکت مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات