رونمایی از تجهیزات محیط بانی به مبلغ 22 میلیارد تومان

رونمایی از تجهیزات محیط بانی به مبلغ 22 میلیارد تومان

تجهیزات محیط بانی برای چهار هزار محیط بان 31 استان به مبلغ 22 میلیارد تومان شامل 17 قلم با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه روز شنبه مورخ 5 آذرماه 1401 در مراسم رونمایی تجهیزات محیط بانی گفت: تحویل تجهیزات استحقاقی محیط بانان برای 31 استان کشور سالانه انجام خواهد شد .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اظهارداشت: تمام این تجهیزات شامل کوله پشتی، کفش، پوتین، لباس مناسب فصول گرم و سرد و دستکش تولید داخل بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند .

وی افزود: همچنین توزیع جلیقه های ضد گلوله برای محیط بانان هر پنج سال یکبار در دستور کار قرار دارد چون امنیت جان محیط بانان برای ما بسیار حایز اهمیت است تا با استفاده از این جلیقه ها در مقابل اتفاقات ناگهانی ایمن باشند .

سلاجقه درباره وسیله نقلیه و موتوری محیط بانان گفت: بخش زیادی خودرو های سازمان فرسوده است و این در حالیست که بر اساس قانون هوای پاک سازمان محیط‌زیست باید الگو باشد، از این رو در تلاش برای نوسازی ناوگان موتوری و ارتقاء کیفیت آن هستیم .

وی اظهارداشت: چندی پیش تعدادی خودروی تولید داخل برای استفاده محیط بانان به سازمان معرفی شد که در مرحله آزمایش میدانی هستند بنابراین اگر مورد تأیید سازمان قرار بگیرند، از آن ها برای محیط بانان استفاده می کنیم و اگر تأیید نشوند، از ظرفیت واردات استفاده خواهیم کرد .

علی سلاجقه ادامه داد: قرار شد تا سه سال آینده سه هزار دستگاه خودرو به سازمان حفاظت محیط‌زیست تحویل داده شود، همچنین 1200 موتور سیکلت میان محیط بانان توزیع شده بود و اکنون از این لحاظ مشکلی نداریم .

وی با اشاره به نقش خودرو در آلودگی هوا ا گفت: من سعی می کنم از خودروی برقی استفاده کنم امیدوارم روزی به جایی برسیم که تمام خودروها حداقل در کلانشهر ها برقی باشد .

وی بیان کرد: شهردار تهران نسبت به برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد ایستگاه های شارژ قول مساعد داده است و امیدواریم این کار هر چه زودتر انجام شود تا شاهد هوای سالم و پاک در پایتخت باشیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات