استفاده از چراغ‌های خورشیدی هوشمندِ برگی‌شکل برای روشنایی معابر دوحه قطر همزمان با جام جهانی فوتبال

استفاده از چراغ‌های خورشیدی هوشمندِ برگی‌شکل برای روشنایی معابر دوحه قطر همزمان با جام جهانی فوتبال

شهریار تبریز/رضا عالش‌زاده: در واقع این پروژه در کنار دهها پروژه بزرگ دیگری بود که کشور قطر با همکاری شرکت‌های بزرگ فن‌آوری جهان در جهت پایدارسازی زیرساخت‌های شهری و میزبانی باشکوه یکی از بزرگترین رقابت های ورزشی جهان به سرانجام رساند.

دوحه برای این ابتکار ۳۵۰ چراغ خیابان خورشیدی کاملاً منفصل از شبکه برق شهری نصب کرد. این چراغ های منحصر به فرد توسط شرکت اینگوپلنت از تگزاس آمریکا تولید شده‌اند. مدل این چراغهای خیابانی خورشیدی به شکل برگ درخت بوده و برنده جایزه A’ Design  در طراحی مبلمان خیابانی شده است. آنها همچنین قبلاً در مکان های دیگری از جمله نوادا، تگزاس، آنتیگوا و باربودا نصب شده‌اند.

شرکت اینگوپلنت بر طراحی و ساخت چراغ‌های خیابانی خورشیدی و مبلمان خورشیدی هوشمند برای زیرساخت های عمومی تمرکز دارد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از نیمکت‌های عمومی با انرژی خورشیدی و ایستگاههای اتوبوس. این کارها تنها بخشی از تلاش برای ساخت شهرهای هوشمند با قابلیت تامین انرژی پاک و پایدار در سراسر جهان است.

به گفته مدیرعامل این شرکت(پتار میروویچ)، بدون این جایگزین‌های تجدیدپذیر، زندگی بر روی کره زمین تیره و تار خواهد بود و ما خوشحالیم که در ساخت شهرهای پایدار هوشمند مشارکت می‌کنیم. آینده سوخت های فسیلی بسیار نا امیدکننده است و شبکه انرژی فعلی بسیار هزینه بر و تجدیدناپذیر است.

علاوه بر این، چراغ های خیابانی خورشیدی راهی آسان، اقتصادی و عملی برای روشن‌کردن شهرها و معابر بدون بار اضافی بر روی شبکه برق هستند که در بلند مدت به نفع کشورهای ضعیف خواهد بود. به عنوان مثال، تنها در آفریقا، هنوز ۸۰۰ میلیون نفر بدون برق زندگی می کنند و این چراغ های برگی‌شکل خورشیدی می تواند راهی برای ایجاد یک زیرساخت منفصل از شبکه باشد که به تعمیر و نگهداری مشابه شبکه برق نیاز ندارد.

آنها از زیبایی طبیعی برگ کمانی‌شکل استفاده می‌کنند. در بالای صفحه این چراغ‌ها، سل‌های پنل خورشیدی قرار گرفته‌اند که رو به خورشید هستند و در طول روز انرژی نورانی خورشید را جذب و در باتری ها ذخیره می کنند، در حالی که چراغ های LED زاویه دار به سمت زمین می تابند. چراغ ها با باتری کار می کنند و از راه دور قابل مدیریت هستند. آنها حتی برای مقاومت در برابر باد و دوام در طول طوفان‌های طوفانی طراحی شده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات