استاندارمازندران: بازسازی خطوط ریلی راه آهن شمال ضروری است

استاندارمازندران: بازسازی خطوط ریلی راه آهن شمال ضروری است

http://www.bananews.ir/استاندار مازندران بر لزوم بهسازی و بازسازی خطوط ریلی راه آهن در حوزه استحفاظی این استان تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدعلی اکبر طاهایی روز شنبه در دیدار مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با وی در ساری گفت: مسوولان باید نسبت به ایمن سازی خطوط ریلی در محور راه آهن شمال تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

وی ادامه داد : تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی و همچنین بازسازی خطوط ریلی راه آهن شمال ضروری است و مسوولان باید نسبت به این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران گفت: مسوولان باید تحقق مصوبات سفرهای استانی دولت در بخش صنعت حمل و نقل ریلی این استان را مورد توجه اساسی قرار دهند.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی مازندران و وجود مواهب سرشار طبیعی، افزود : همجواری این استان با کشورهای همسود (سی آی اس )، لزوم توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در مازندران را بیش از پیش نمایان کرده است.

طاهایی گفـت: توسعه صنعت حمل و نقل ریلی، علاوه بر افزایش جا به جایی و ترانزیت کالا بویژه به کشورهای همسود، در رونق اقتصادی منطقه و همچنین اشتغالزایی پایدار و اصولی نقش مهمی دارد.

وی افزود: توسعه خطوط ریلی در بندر امیرآباد بهشهر در افزایش ترانزیت کالا از استان مازندران نقش اساسی دارد.

راه آهن شمال روزانه ظرفیت جا به جایی حدود شش هزار مسافر را دارد.

سالانه حدود دو میلیون تن کالا از طریق راه آهن شمال به مناطق مختلف کشور حمل و جا به جا می شود.

 

 

    نظرات