پرستاری در فرهنگ ایران اسلامی جایگاه رفیعی دارد

پرستاری در فرهنگ ایران اسلامی جایگاه رفیعی دارد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،حسین صلح جو رییس کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و تقدیر از زحمات و تلاش‌های پرستاران در عرصه خدمت به بیماران اظهار کرد: در این دو سال که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد، آنچه که در هشت سال دفاع مقدس از ایثار و فداکاری و باور و ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان به نمایش گذاشتند، پرستاران عزیز نیز در حوزه سلامت با ایثار و خودگذشتگی راه آنان را ادامه داده‌اند.

وی با بیان اینکه پرستاری در فرهنگ اسلامی ،ایرانی جایگاه بسیار رفیعی دارد خاطر نشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس پرستاران عزیز اعم از زن و مرد حماسه‌های به یاد ماندنی از خود به جای گذاشته‌اند که این قلم قاصر از بیان آنهاست.

صلح جو با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که «پرستار فرشته رحمت بیمار است» تاکید کرد:در زمان همه‌گیری ویروس کرونا که جهان مدرن را دچار چالش ساخت باز هم عرصه دیگری بود برای نشان دادن فداکاری پرستاران، آنان که تعهد به ارزش‌های والای ایثار و ازخودگذشتگی به همراه تخصص و علم‌اندوزی در هویتشان نهادینه شده است.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ، تقدیم ۳۳۰ شهید از جامعه پرستاران و کادر درمان در ایام کرونا مؤید رشادت، پایداری و از خودگذشتگی این قشر زحمتکش است.

وی افزود: حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر و استقامت، الگوی بزرگ برای پرستاران خواهد بود و ان‌شاء‌الله این قشر منش و رفتار و اخلاق این بانوی بزرگوار را الگو و سرلوحه کاری خود قرار دهند.

رییس کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد:حضرت زینب(س)علاوه بر رسیدگی وحل مشکلات بیماران ومجروحان رسالت دیگری راهم عهده داربودند و آن پیام رسانی واقعه کربلا بود که توانستند احیاگر این واقعه تاریخی باشند ونقش رسانه رابه معنای واقعی ایفا کنند.

پایان پیام/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر قزوین

    منبع خبر

    شورای شهر قزوین

    شورای شهر قزوین یک شورای شهر در شهر قزوین می باشد

      نظرات