نگاهی به وضعیت بازار میلگرد ترکیه

نگاهی به وضعیت بازار میلگرد ترکیه

http://www.bananews.ir/منابع خبری گزارش می‌دهند بازار میلگرد آمریکا با توجه به کاهش قیمت قراضه مساعد نیست و قیمت وارداتی این کالا از ترکیه هم نزولی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علاوه بر این گفته می‌شود علاوه بر کاهش نرخ قراضه، تقاضای ساخت و ساز در بازار آمریکا کم است و وضعیت تحویل های سپتامبر هم روشن نیست. آمارها نشان می‌دهد شاخص قیمت میلگرد وارداتی پلاتس از ۶۱۰ تا ۶۲۰ دلار به ۵۹۰ تا ۶۱۰ دلار در هر شورت تن (سی آی اف هوستون) رسیده و با این وجود خریداری وجود ندارد؛ ضمن اینکه موجودی ها نیز بالا است. میلگرد مکزیک از سوی تجار آمریکایی با نرخ ۷۰۵ دلار در هر تن خریداری شده که این رقم معادل ۶۴۰ دلار در هر شورت تن است.

بازار میلگرد ترکیه

گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد تقاضای میلگرد در بازار داخلی ترکیه پایین است و با توجه به این موضوع، عرضه‌کنندگان ترکیه تصمیم دارند تاثیر افت ارزش لیر نسبت به دلار را جبران کنند. بر اساس این گزارش از هفته قبل تاکنون قیمت میلگرد در این بازار ۲ تا ۹ دلار در هر تن افت داشته و به ۶۲۳ تا ۶۴۱ دلار در هر تن (درب کارخانه) رسیده است. بر خلاف کاهش قیمت میلگرد، نرخ بیلت در حدود ۵۹۰ تا ۵۹۵ دلار در هر تن (درب کارخانه) ثابت مانده؛ هر چند برخی اخبار حکایت از این موضوع دارد که در معاملات بیلت و در زمان نهایی شدن معامله، تا ۱۰ دلار تخفیف داده می‌شود.

 

 

 

    نظرات