نادیده گرفتن کارآفرینان به زیان تولید ملی است

نادیده گرفتن کارآفرینان به زیان تولید ملی است

http://www.bananews.ir/رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی گفت: سیاست های اجرایی مانع تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و باعث نادیده گرفتن کارآفرینان می شود و به زیان تولید ملی است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منوچهر ملکیانی فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز کشور از پشتوانه قوانین و مقررات برای پیاده سازی برنامه ها برخوردار است ، اما این قوانین از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نیست و دستگاه ها به آن تاسی نمی کنند .

وی شرایط نامساعد برای فعالیت شرکت های ذیربط در صنعت احداث را خاطرنشان ساخت و گفت : اکنون بسیاری از کارگاه های فعالیت این بخش به حال تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده اند و در شرایطی دشواری قرار داریم که برای تداوم فعالیت دست به کوچک سازی شرکتها و به پیروی از این اقدام اخراج شماری از کارکنان زده ایم .

ملکیانی فرد یادآور شد : صنعت احداث در واقع ۲۰ تا ۲۵ درصد از سهم اشتغال را به خود اختصاص داده و با تداوم وضع موجود شمار بیکاران افزوده خواهد شد .

وی افزود: سیاست های دولت در چارچوب هدفمند سازی یارانه ها برای بخش های مختلف تاثیراتی به دنبال داشته که تاکنون برای جبران آن در بخش صنعت احداث اقدام عملی صورت نگرفته است .

به گفته ملکیانی فرد ، رشد قیمت ۷۰ تا ۸۰ درصدی ارز و اثرات تورمی در افزایش دستمزد نیروی انسانی که به طور مستقیم و غیرمستقیم مجریان طرح های عمرانی کشور را در قالب صنعت احداث تحت تاثیر قرار داده ، تا زمان حاضر سیاست جبرانی از سوی دولت برای این بخش به دنبال نداشته است .

وی اضافه کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مدت یک سال است که نرخ تعدیل را اعلام نکرده و این درحالی است که شرکت ها بابت وام ها ضمن پرداخت اصل مبلغ جریمه های سنگین دیرکرد را باید متقبل شوند و این موضوع به شدت بخش خصوصی را تحت فشار قرار داده است .

رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی صدور دستور فوری مبنی بر تشکیل کمیته ای با اختیارتام به منظور حل و فصل مشکلات پیمانکاران با مشارکت نمایندگان انجمن های صنعت احداث از سوی رییس جمهوری را خواستار شد.

وی تصریح کرد : اجرای پروژه های عمرانی که با برآورد هزینه ۱۰ میلیارد ریال باید صورت گیرد ، با ارقام ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریالی ضمن تطویل اجرای پروژه ، کیفیت را نیز فدا خواهد کرد .

ملکیانی فرد گفت : امروز وزیر نفت به عنوان یک پیمانکار که سابقه بیش از ۲۰ سال در این بخش دارد ، با سازماندهی در وزارتخانه مربوطه استفاده از حداکثر توان داخلی را در دستور کار قرار داده و این مهم در دیگر دستگاه باید الگو برداری شود .

در این نشست خبری علاوه بر رئیس و نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی ، رئیس و دبیر انجمن شرکتهای پیمانکار تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران ، نمایندگانی از انجمن شرکتهای مهندسی و پیمانکاری نفت وگاز و پتروشیمی ، انجمن شرکتهای صنعت اب و فاضلاب و کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران حاضر بودند و مباحثی در ارتباط با مشکلات پیمانکاران در اجرای پروژه های عمرانی را بازگو کردند .

 

 

    نظرات