آغاز به کار کمیته علمی جایزه ملی محیط زیست

آغاز به کار کمیته علمی جایزه ملی محیط زیست

جلسه کمیته علمی به منظور ارزیابی پرونده های داوطلبان دریافت سیزدهمین جایزه ملی محیط زیست، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر جایزه ملی، در این خصوص گفت: پس از تشکیل ستاد اعطای سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست، دبیرخانه ملی فعالیت خود را آغاز کرد.

گروه های داوطلب دریافت جایزه شامل دو گروه می شوند؛ اشخاص حقوقی شامل مؤسسات عمومی و سازمان های دولتی، موسسات و شرکت های خصوصی، شرکت های فن آور و دانش بنیان، سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و اشخاص حقیقی شامل متخصصین و سایر اشخاص حقیقی که در این رویداد شرکت کردند. معیار ارزیابی منبع از محورهای مصوب است .

دبیر جایزه ملی عنوان کرد: جایزه ملی محیط زیست براساس محورهای مصوب ارزیابی و داوری خواهد شد که این محورها شامل: ابداعات، اختراعات و طرح‌های بارز برای جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط‌زیست، خلاقیت ‌هایی که موجب کاهش مؤثر هزینه‌های جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط‌زیست شده، ارائه طرح‌های کاربردی که موجب نجات گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض شده و یا باعث احیای یک زیستگاه ارزشمند درحال تخریب شده و از نابودی جوامع گیاهی و جانوری جلوگیری کرده، مطالعات و تحقیقات علمی ارزشمند و موثر در زمینه پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط‌زیست و یافتن شیوه‌های جدید و موثر برای حفظ محیط‌زیست، اعطاء کمک‌های قابل توجه و ایجاد امکانات موثر مادی و معنوی برای حفظ محیط‌زیست، ارائه خدمات ارزنده و فعالیت‌های برجسته و نتیجه بخش در مورد ارتقا سطح دانش و بینش محیط زیستی جامعه و ترویج فرهنگ محیط‌زیستی در سطح وسیع و فراگیر، فداکاری و از خودگذشتگی و تلاش بیش از حد انتظار به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از بروز بحران‌های محیط زیستی و ممانعت از به خطر افتادن سلامت مردم در این مواقع، یا جلوگیری از نابودی و تخریب اکوسیستم‌های ویژه و منابع طبیعی ارزشمند و گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر قریب الوقوع .

مرادی افزود: بررسی اولیه درخواست های واصله، توسط کمیته علمی (کارشناسان و متخصصان) انجام خواهد شد. کمیته علمی پس از بررسی و تشکیل جلسات، پرونده های مورد تأیید را به منظور ارجاع به هیئت داوران به دبیرخانه معرفی خواهد کرد. پرونده هایی که در کمیته علمی واجد شرایط شناخته می شوند، توسط هیئت داوران بررسی می شوند و نفرات اول تا سوم هر یک از گروه های شش گانه ذکر شده را، انتخاب می کند .

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال دوره سیزدهم جایزه ملی محیط زیست بعد از 5 سال برگزار می شود. در صدد هستیم که ان شاءلله سیزدهمین دوره به شکلی مطلوب و شایسته و متناسب با شأن دولت مردمی، برگزار و یک رویداد خوب برای محیط زیست رقم زده شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات